“Nimeni nu vrea sa cumpere material, vrea pret. Adica, pentru client conteaza foarte mult pretul cu care poate cumpara produsul. Tocmai de aceea se cauta cele mai ieftine produse. Daca poti oferi produse de calitate, la preturi foarte bune, nu ai cum sa nu castigi”, spune Barbut.

Compania pe care o conduce a inregistrat o crestere in volum de peste 42% in primele sase luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in vreme ce cresterea valorica s-a ridicat la 25%.

Avansul s-a datorat atat promotiilor de pana la 15% pe care le-a facut producatorul de materiale de constructii in anumite luni ale anului, cresterii portofoliului de produse, precum si extinderii numarului de clienti.

“Exista bani in piata si nu ma refer la cei din banci. Sunt oameni care au economisit timp de mai multi ani si acum s-au decis sa faca anumite lucrari. Multi sunt stimulati sa schimbe ceva la casa lor dupa ce vad ca vecinul isi vopseste casa intr-o culoare mai deschisa, de exemplu”, apreciaza Barbut.

Cresterea vanzarilor a fost posibila si datorita angajarilor suplimentare in departamentul de profil al companiei.

“Daca in 2009 aveam 8-9 oameni de vanzari, acum avem 16-17. Spre deosebire deosebire de anii trecuti, cand veneau clientii la noi, acum mergem noi la ei si ii convingem sa cumpere”, mentioneaza proprietarul AdePlast.

Inceputul anului a debutat cu vanzari foarte slabe pentru companie, cu scaderi de 40-50% raportat la din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Incepand cu aprilie, vanzarile companiei au inceput sa creasca semnificativ.

Cea mai buna luna de vanzari din primele sase luni ale anului a fost mai, cand s-a inregistrat o crestere de 80% in volum fata de aceeasi luna a anului trecut.

Citeste si:

“In luna iunie a avut loc o crestere abrupta a euro in raport cu leul, lucru care ne-a lovit destul de puternic avand in vedere ca la inceputul acestui an am mutat pe euro toate creditele pe care le aveam in lei. Cu toate acestea am reusit sa crestem fata de luna iunie a anului trecut”, mentioneaza Barbut.

Trecerea creditelor in moneda europeana i-au adus companiei economii din dobanzi de 57%

“In momente de criza trebuie sa stai pe cash ca sa poti rezista si acest lucru am incercat sa-l facem si noi. Cei care nu au gandit liniile de credit in asa fel incat sa-si desfasoare corect activitatea, au intrat in insolventa. Curge sange in toata piata! Citesc, ma uit la televizor si cred ca traiesc pe alta planeta, la cat de bine ne-a mers noua in primele sase luni”, spune proprietarul AdePlast.

Compania si-a bugetat pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri de 10-30%, avand in vedere evolutia de pana acum a vanzarilor.
La inceputul anului, Barbut estima o majorare de 10-15% a afacerilor.

Producatorul de materiale de constructii, cu afaceri de 114 milioane de lei (31 mil. euro) in 2008, a inregistrat o crestere a businessului pe anul trecut de 7,8% in lei, pana la 123 milioane de lei (29 mil. euro).

Compania a fost infiintata in 1994 la Oradea si detine in prezent doua unitati de productie, la Oradea si Ploiesti.

Capacitatea de productie a celor doua unitati este de 700.000 de tone de mortare anual, respectiv 80.000 de tone de vopsea, tencuieli decorative si adezivi speciali in stare umeda.