In conditiile in care piata de gresie si faianta se ridica la 100 de milioane de euro anual, potrivit aprecierilor companiei, inseama ca vanzarile din magazinele DIY ajung la 35 de milioane de euro.

Pe prima pozitie in topul locatiilor preferate de romani pentru achizitia de placi ceramice se afla magazinele de tip chiosc (magazine in care se vand diverse materiale de constructii, fara asistenta specializata), cu 55%, urmate de cele specializate, cu o cota de 10%.

Compania estimeaza ca in urmatorii trei ani magazinele de bricolaj vor castiga aproximativ 40% dintre cumparatori.

O crestere semnificativa se va observa si in zona magazinelor specializate, care vor ajunge la un procent de 30%, in timp ce locatiile de tip chiosc vor reprezenta doar 30%.

„Clientii de placi ceramice se vor indrepta, in urmatorii trei ani, cu precadere catre magazine de profil in cadrul carora pot gasi personal specializat care sa ii indrume in alegerea produselor care li se potrivesc dar si o serie de alte servicii precum transportul sau garantia montajului”, spune Eduard Macarescu, director comercial al Cesarom.

Citeste si:

De asmenea, Macarescu estimeaza ca in urmatorii trei ani consumul de gresie si faianta din zonele rurale va creste cu aproximativ 4%.

Astfel, daca in acest moment 67% dintre achizitiile de placi ceramice sunt efectuate cu precadere in zonele urbane, iar 33% in zonele rurale, in urmatorii trei ani 63% din consum va fi directionat catre orase iar 37% catre sate.

Compania a a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 35 mil. euro, in scadere cu 15,2% fata de 2008, pe fondul declinului pietei constructiilor.

Pentru 2010, producatorul de placi ceramice si-a bugetat o crestere cu 10% a businessului, pana la 38,5 mil. euro.