Stabilitatea propusa de guvernanti cu privire la Codul fiscal si Codul de procedura fiscala nu s-a putut realiza, iar acest lucru a adus nemultumiri in randul contribuabililor, considera reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). "Desi noi la vremea respectiva, cand am elaborat si cand s-a aplicat Codul de procedura fiscala, propovaduiam principalele avantaje ale reglementarilor normelor procedurale in cadrul unui cod si nu numai, spuneam de stabilitate. Greu putem sa afirmam acum ca acest deziderat a fost realizat, atat in ce priveste Codul fiscal cat si in ce priveste Codul de procedura", a aratat la un seminar de fiscalitate de la Poiana Brasov reprezentantul ANAF, Tanti Anghel.

Aceasta a explicat ca, desi s-a incercat "temperarea efervescentei modificarilor care era ceruta fie de catre colegii nostri responsabili cu administrarea efectiva sau de contribuabili, nu am putut sa impunem o limitare si o frecventa mai redusa in ceea ce priveste modificarile si mai ales aplicarea acelei dispozitii potrivit careia orice modificare care se aduce codului sa fie reglementata prin lege, cu cel putin sase luni inainte si cu aplicabilitate de la 1 ianuarie anul urmator". Potrivit reprezentantului ANAF, o astfel de dispozitie este foarte importanta pentru Codul fiscal prin prisma faptului ca impozitele au o caracteristica a anualitatii, iar o regula care priveste si afecteaza stabilirea unui impozit trebuie sa ramana neschimbata in cursul anului fiscal. "O schimbare intr-o baza de impozitare, in cursul anului fiscal, afecteaza afacerile", a afirmat Tanti Anghel.

Codul de procedura fiscala a mai suferit in acest proces de aprobare lipsa unei decizii politice cu privire la sfera de aplicare a normelor procedurale. "OUG 92/ 2003 a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2004. Ulterior au fost aduse peste 100 amendamente, datorate acelei decizii luate mai in pripa cu privire la aplicarea Codului de procedura de catre autoritatile administratiei publice locale", a precizat reprezentantul ANAF.