"Ceva de genul acesta tot va aparea, in multe tari din Uniunea Europeana exista, proiecte chiar generate de sectorul privat. In mod normal, asa ceva ar trebui sa fie la Protectia Consumatorilor. Avem oricum o miscare europeana privind comparatia preturilor. Are o logica ideea asta, de a da informatii consumatorilor, ca vreti voi sau nu tot sa vina", a spus Chiritoiu, adresandu-i-se lui Adrian Manolache, reprezentant al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), arata Mediafax.

Manolache a spus in conferinta ca in cazul acestui proiect de creare a unui comparator de preturi sunt multe intrebari care nu au inca un raspuns. "Intrebarea este daca nu cumva acest intrument va avea efecte perverse, precum coluziunea (intelegere secreta intre doua parti, in defavoarea alteia, n.r.). Ce ni s-a demonstrat din 2010 incoace este ca este o buna intentie. (...) Cum o gandim? La nivel de lant de magazine? (...) Trebuie sa investim foarte multe resurse, intrebare e cine le investeste? (...) De principiu, nu ne opunem acestui proiect, dar stim cu totii ca uneori bunele intentii pot duce la situatii nedorite" a spus Manolache.

Chiritoiu i-a replicat ca "nimeni nu vrea sa vina cu o chestie absurda" si a adaugat ca, in opinia lui, cel putin la inceput ar trebui ca statul sa se implice in crearea acestui instrument. La finalul anului trecut, guvernul a aprobat un memorandum privind infiintarea unui sistem de monitorizare a preturilor bunurilor de consum. Obiectivele proiectului sunt, pe de-o parte, oferirea posibilitatii consumatorilor de a compara preturile din magazine, optand astfel pentru cele mai mici preturi, si pe de alta parte scaderea preturilor ca urmare a cresterii concurentei intre magazine. Din Asociatia Marilor Retele Comerciale fac parte Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach si Mobexpert.