"In acest moment avem discutii cu Comisia europeana pe baza tabelului cu nivelele de taxare. CE nu a spus niciodata ca Romania nu are drept de a aplica aceasta taxa, singura discutie fiind cea cu privire la nivelul taxei care nu trebuie sa fie mai mare decat valoarea reziduala a masinii, asa cum se intampla la noi", a precizat Vladescu, citat de NewsIn.

Conform lui Vladescu, CE doar analizeaza delansarea procedurii de "infringement", ministrul finantelor exprimandu-si increderea ca se va ajunge la o situatie echilibrata.

Normele europene in domeniu prevad respectarea a patru principii: protectia mediului, aplicarea uniforma atat pentru masini vechi cat si pentru masini noi, nediscriminarea intre productia interna si cea externa si nivelul taxelor sa nu depaseasca nivelul valorii reziduale a masinii.

Citeste si:

"Nivelul taxei a crescut foarte mult in Parlament. Nu exista un model de taxare, in alte tari, ci mai multe. O solutie ar fi revenirea la varianta propusa de Guvern", a precizat Vladescu.

Ministrul mediului, Sulfina Barbu, a declarat ca scopul aplicarii taxei de prima inmatriculare auto este protectia mediului. "70% din poluarea urbana provine din trafic, iar 50% din parcul auto este mai vechi de 12-15 ani", a spus Barbu

Potrivit ministrului mediului, Guvernul a facut efoturi in sensul innoirii parcului auto, printr-un program in valoare de 89,5 milioane lei, in urma caruia au fost scoase din uz 29.717 masini vechi si inlocuite cu altele noi. "in Polonia, la integrare nu a existat o parghie fiscala si atunci au intrat 35.000 de masini vechi pe luna, ceea ce ar insemna ca efortul Guvernului de la Bucuresti sa se anuleze intr-o luna", a spus Barbu.