"Contribuabilul roman nu are nicio vina pentru introducerea acestei taxe de prima inmatriculare si, implicit, nu ar trebui sa plateasca amenda. Cei care ar trebui sa o plateasca sunt ministrii Sulfina Barbu si Sebastian Vladescu", a spus citat de NewsIn. Florea Parvu, vicepresedintele Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania(CNIPMMR).

In opinia acestuia, introducerea taxei de prima inmatriculare a fost determinata de grupurile de interese din jurul ministrului mediului, grupuri care nu sunt de acord cu existenta firmelor importatoare de masini "second-hand".

Taxa de inmatriculare a autoturismelor, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, a carei incompatibilitate cu Tratatul de aderare a Romaniei a fost mentionata si in Raportul CE din septembrie, a fost introdusa la presiunea Ministerului Finantelor si a Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile(APIA).

Citeste si:

Taxa se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. in mod clar sunt avantajate masinile cu motor mai mic, noi si cu euro 4, categorie in care se incadreaza si masinile Dacia. Autoturismele cu o vechime mai mica de sase luni sunt considerate ca fiind noi.

Cel mai mic mic nivel al taxei, de 68 de euro, este perceput pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cm cubi si dotate cu euro 4. Pentru o masina noua, cu euro 4 si motor de 1400 cmc, taxa este de 160 euro si creste la 183 euro in cazul in care capacitatea cilindrica este de 1.600 cm. Pentru o masina tot noua si cu euro 4, dar cu un motor mare, de 2.000 cmc, taxa ajunge la 535 euro si se tripleaza la un motor de 3.000 cmc.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a anuntat pe 12 ianuarie, ca taxa de prima inmatriculare auto nu va fi eliminata, urmand ca autoritatile romane sa continue discutiile cu oficialii europeni despre nivelul taxei.