Potrivit surselor citate, din 2008 se vor incepe lucrarile pentru construirea a patru sectiuni de autostrada, iar din 2009 la alte patru. "In urmatorii doi ani se preconizeaza inceperea lucrarilor de executie a 623 km de autostrada pentru crearea jonctiunii cu reteaua de drumuri din vest si autostrazile Europei", au precizat reprezentantii MT.

Astfel, in 2008 se vor incepe lucrarile pentru executia sectiunilor Nadlac-Arad (38 km), Arad-Timisoara (44 km), Deva-Orastie (33 km) si Orastie-Sebes-Sibiu (78 km), toate avand termen de finalizare 2010. Tronsoanele Timisoara-Lugoj (43 km), Lugoj-Deva (91 km) si Brasov-Ploiesti (112 km) vor incepe in 2009, urmand sa fie gata in doi ani. Tot in 2009, vor incepe lucrarile si pe sectiunea Sibiu-Pitesti (120 km), constructorul avand ca termen de finalizare 2013.

Ministerul Transporturilor estimeaza ca in acest an se va lucra la portiunea Bucuresti-Ploiesti care se va finaliza in 2010, aceasta urmand sa faca parte din autostrazile care vor face legatura cu reteau de drumuri nationale din vestul tarii si Europa. "Lucrarile la autostrada Brasov-Cluj-Bors s-au inceput de la granita de vest a Romaniei cu sectiunile Bors-Suplacu de Barcau si Campia Turzii-Gilau", au explicat reprezentantii Ministerului Transporturilor, citati de NewsIn.

Secretarul de stat din MT, Septimiu Buzasu, a declarat la inceputul lunii mai ca Romania va avea aproximativ 2.000 km de autostrada pana in 2013, in 2007 urmand sa fie construiti 80 km, in 2008 alti 120 km, iar intreaga retea de drumuri nationale, respectiv 10.700 km va fi reabilitata pana in 2013. Potrivit acestuia vor fi construite 70 de variante de ocolire din care 20 vor fi finalizate pana in 2008.

Citeste si:

Ministerul Transporturilor a finalizat, in primele cinci luni ale acestui an, tronsonul Drajna-Fetesti (36,6 km), proiect inceput in 2004, in acest moment lucrandu-se la centura Pitesti si autostrada Bechtel, in timp ce lucrarile pentru centura Sibiu si tronsonul Bucuresti-Ploiesti au fost oprite.

Guvernul a aprobat, la inceputul lunii februarie, programul national pentru construirea de autostrazi care prevedea, pentru perioada 2007-2013, realizarea a 1.800 km de autostrada si un necesar financiar de 13 miliarde euro. Programul a fost prezentat de democratul Radu Berceanu si preluat de noul ministrul liberal, Ludovic Orban.

In ceea ce priveste situatia pe 2007, reprezentantii Ministerului Transporturilor promiteau la inceputul anului ca aproximativ 600 km de autostrada vor fi in constructie, iar alti 53 km vor fi finalizati, lucrarile vizand autostrazile Soarelui, Transilvania, Bucuresti-Brasov si Arad-Timisoara, precum si centurile Pitestiului, Constantei si Aradului.

Cu toate acestea, in Romania, in ultimele cinci luni, au fost finalizati doar aproximativ 37 km de autostrada, respectiv tronsonul Drajna-Fetesti al autostrazii Soarelui. Lucrarile au inceput in martie 2004, firma constructoare fiind Astaldi-Max Bogl.