Potrivit datelor Ministerului Transporturilor (MT), la nivel national exista 3.286 de poduri cu o lungime totala de peste 130.000 metri. Dintre acestea 95% sunt poduri din beton, restul fiind structuri metalice si de alte tipuri. Aproximativ 3% necesita reparatii urgente si aproape 50% sunt clasificate din punct de vedere tehnic ca fiind la limita acceptabilitatii sau sub aceasta, potrivit NewsIn.

Cu toate acestea, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a alocat pentru 2007 suma de 31,9 milioane lei pentru reabilitarea a sase pasaje rutiere si doua poduri rutiere. Din cele opt obiective aflare in reparatii, pana la jumatatea acestui an, a fost finalizat pondul de pe DN1A, din localitatea Stancesti, judetul Prahova.

De asemenea, au fost realizate lucrarile in proportie de peste 90% doua pasaje de pe DN59 din Timisoara si Voiteg (judetul Timis), in timp ce podul de peste Crisul Alb-DN 74 a fost reabilitat in proportie de 86%. Tot in 2007 s-au realizat lucrari de refacere pentru podurile de pe DN 7, localitatile Chitila (judetul Ilfov) si Sabareni (judetul Giurgiu), lucrari finalizate in proportie de peste 60%. Un alt pasaj care va reabilitat in acest an este cel de pe DN6 in municipiul Lugoj, pe drumul Buziasului, fiind realizate mai mult de o treime din lucrari.

Reprezentantilor CNADNR au declarat ca se afla in curs de derulare licitatia pentru selectia constructorului care va reabilita pasajul de pe DN 19, la Moftin- Satu Mare. Pe langa investitii pentru reabilitarea podurilor rutiere si pasajelor, CNADNR alocat pentru 2007 pentru programul de reparatii capitale 112.481.000 lei.