"Perioada de analiza a documentelor depuse este estimata la aproximativ 30 de zile, dupa care se va intra in etapa de negociere cu cei admisi. Procedura se va incheia cu a treia etapa, ofertarea finala" se precizeaza in comunicat.

Metoda de atribuire a contractului pentru concesiunea de lucrari si servicii pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti – Brasov, tronsonul Comarnic – Brasov, este prin dialog competitiv. Reglementarile in vigoare prevad aplicarea acestei metode in situatia in care contractul in cauza este de „complexitate deosebita si nu se poate stabili cu precizie montajul financiar si/sau cadrul juridic de implementare a proiectului”.

Consultantul Atkins Limited a asistat Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CN ADNR) pentru obtinerea celei mai bune estimari a costului probabil pentru concesiune.

In urma studiului efectuat de Atkins Limited, valoarea contractului, pe o perioada estimata de concesiune de 25 de ani, plus patru ani constructie, a fost evaluata la suma de aproape 2,8 miliarde euro, fara TVA sau alte taxe.

Citeste si:

Autoritatea precizeaza ca aceasta valoare este compusa din costuri de constructie si costuri asociate intretinerii si operarii pe perioada celor 25 de ani. Valoarea finala a contractului va fi stabilita odata cu finalizarea licitatiei si semnarea contractului.

In faza de precalificare, criteriile generale sunt capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara a candidatului. Pentru a trece la etapa a doua a procedurii, firmelor precalificate li se va pune la dispozitie documentatia descriptiva cu elementele tehnice : traseu, profil transversal al autostrazii, structura geotehnica, numar de tuneluri, poduri, etc.

Candidatii pentru concesionarea tronsonului Comarnic-Brasov sunt: consortiul Mochlos SA – Danya Cebus Ltd; Astrada Concessions – Strabag; CAP Consortium Autostrada Prahova (Colas SA, Bouygues Travaux publics SA, DTP – Terrassement SA, Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT) ; consortiul Vinci Concessions – Aktor Concessions – Vinci Construction Grands Projets – Aktor; Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Diversia Concvesiones y Servicios, Ploder SA, Euroconstruct Trading 98 SRL, Delta Antrepriza de Constructii si Montaj 93 SRL; consortiul Stradacia (Brisa – Auto – Stradas de Portugal SA, Mota – Engil SGPS SA, Grupo Soares da Costa SGPS SA, MSF – SGPS SA, Monteadriano, Engenharia e Construcoes SA, Empresa de Construcoes Amandio Carvalho SA, Rosas Constructores SA Construcoes Gabriel As Couto SA); J&P Avax – Athena – Macquarie Brasov Consortium; Eiffage – Vegyepszer Konzorcium; Comarnic – Brasov Motorway Consortium (FCC Construccion SA – Alpine – Astaldi); Impregilo – Itinera S.p. A. Joint Venture; Consortiu Autostrada A3 Comarnic – Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr si Ashtrom Group Ltd. – Shapir Structures 1991 Ltd.