Coface Romania a realizat studiul privind situatia falimentelor din anul 2007, precum si o analiza comparativa cu cea a falimentelor din anul 2006. Ca si in anul precedent, in 2007, cel mai riscant sector de activitate romanesc a fost comertul, inregistrand 41.4% din totalul falimentelor din acest an.
In studiul realizat de Coface Romania au fost luate in evidenta firme care si-au deschis procedura de faliment, firme aflate in reorganizare judiciara si firme pentru care a fost inchisa procedura de faliment din lipsa de active, indiferent de anul deschiderii acestor proceduri.

La sfarsitul anului 2007 era inregistrat un numar total de 14.104 firme aflate in diverse stadii ale procedurii de insolventa, dintre care 188 se aflau in reorganizare judiciara, 513 isi inchisesera procedura de reorganizare sau faliment din lipsa de active, iar diferenta de 13.104 de firme aflandu-se in faliment.

„Economia romaneasca merge inca bine, nexistand motive serioase de ingrijorare sau semne de criza economica. Cresterea falimentelor in ultimii ani este mai degraba un efect al curatarii sistemului economic de inadaptatii la noua realitate impusa de aderarea Romaniei la piata comuna a UE si a globalizarii. De asemenea, cele mai multe dintre companiile aflate in faliment sunt caracterizate de un management precar, slaba capitalizare si vulnerabilitate crescuta la socurile financiare de tipul celor existente in prezent”, a declarat Cristian Ionescu, director general al Coface Romania.

Si in acest an sectorul comercial ramane cel mai riscant sector de activitate din Romania. Aceasta ramura, incluzand retail-ul, comertul en-gross si distributia, a inregistrat un procent de 41.4% din totalul falimentelor anului 2007, in crestere cu 6%, de altfel, cea mai mare deviatie dintre toate sectoarele de activitate.

Cifrele demonstreaza faptul ca micii comercianti reusesc din ce in ce mai greu sa faca fata marilor retail-eri, care isi extind retelele tot mai mult in fiecare an. Numai in anul 2007 au fost deschise 152 de magazine, numarul hypermarket-urilor crescand cu 29 de centre, prin deschiderea de noi unitati Carrefour, Real, Auchan, Kaufland si reteaua autohtona Pic.

Carrefour a cumparat in 2007 lantul de supermarket-uri Artima cu un numar de 21 de unitati, fapt ce ii va permite sa intre pe piata de retail cu un nou format de magazine. Nici supermarket-urile sau magazinele de tip discount nu au ramas in urma, primele inregistrand un numar de 36 unitati noi, iar ultimele avand o crestere semnificativa de 63 unitati noi. Pentru anul 2008 retail-erii autohtoni si internationali au anuntat deschiderea a 56 de supermarket-uri, 29 de hypermarket-uri, 2 magazine de tip cash & carry si 77 de magazine de tip discount.

La mica distanta dupa comertul cu ridicata si amanuntul se situeaza agricultura si industria alimentara aflate in stransa legatura. Productia agricola de anul trecut a scazut cu 16.7% fata de cea inregistrata in 2006, iar productia vegetala a avut o scadere semnificanta de 24.7% fata de 2006, care se datoreaza faptului ca din suprafata arabila cultivata de circa 8.5 milioane ha in anul 2007, peste 65% a fost afectata de factori de mediu intr-o proportie ce variaza intre 30-100%. Astfel, o agricultura falimentara a atras dupa sine si industria alimentara, deoarece aceasta a resimtit lipsa de materii prime.

In studiul falimentelor realizat de Coface Romania, pozitia a patra este ocupata de sectorul constructiilor, care desi a avut o crestere spectaculoasa in ultimii ani, inregistrand cel mai bun ritm de crestere dintre toate tarile europene, de 35%, ramane totusi unul dintre cele mai riscante din Romania. In 2007 au fost finalizate aproximativ 46.000 de locuinte noi, iar pentru 2008 s-a anuntat constructia a 17 de mall-uri in tara, iar in Bucuresti 3 mall-uri si 8000 de locuinte in peste 40 de centre rezidentiale.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri