"Baneasa, dupa parerea mea, pe termen lung, va avea o mare problema, pentru ca tot aeroportul este inconjurat de zone locuite si din motive de protectie a mediului nu va mai putea functiona foarte multa vreme", a spus Tariceanu.

La randul sau, directorul aeroportului, Stefan Mladin, declara la mijlocul lunii februarie ca Baneasa va deveni un aeroport de oras in aproximativ 7-8 ani, destinat in special curselor de business si avioanelor de capacitate mica. "Orice capitala din lume care se respecta are un astfel de aeroport de oras. Asta are in vedere si Ministerul Transporturilor pentru Aeroportul Baneasa", a mai spus Mladin, citat de NewsIn.

Potrivit directorului general, Aeroportul Baneasa se va axa si pe un cargo usor (transport de marfa cu aeronave mici si curierat-n.r.), datorita retelei mari de centre comerciale de care este inconjurat. "Speram ca acest cargo usor sa dea rezultate deosebite. Totodata ne vom axa pe avioanele de business si de categorie mica, guvernamentale", a adaugat directorul aeroportului Baneasa.

Citeste si:

Avioanele civile care nu respecta standardele impuse prin Conventia privind Aviatia Civila Internationala nu au voie sa opereze pe aeroporturile din Romania, iar companiile care nu respecta aceste cerinte vor fi sanctionate, a decis Guvernul, la inceputul lunii septembrie a anului trecut, printr-o Hotarare.

Actul legislativ se refera la avioanele civile subsonice cu reactie, cu o masa maxima la decolare de 34.000 kilograme, sau mai mare, sau cu o configuratie maxima certificata de transport pasageri, pentru tipul respectiv de aeronava, mai mare de 19 locuri, excluzand locurile rezervate echipajului. Aceste aeronave pot opera in Romania doar daca au fost certificate acustic, conform standardelor specificate in Conventia privind Aviatia Civila Internationala.