"In timp ce in Germania, spre exemplu, cicloturismul este singura ramura din turism care inregistreaza in ultimii 7 ani constant cresteri anuale de peste zece procente, in tara nostra, acest segment din ramura lipseste aprope cu desavarsire", a precizat reprezentantul FBR, citat de NewsIn.

In luna martie, Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) in colaborare cu FBR a inceput demersurile pentru aprobarea cadrului normativ privind cicloturismul.

Cu toate ca "exista deja un interes in crestere al turistilor straini fata de posibilitatea practicarii acestei forme de turism in Romania", dupa cum a declarat secretarul de stat in MIMMCTPL, Lucia Morariu, proiectul de hotarare de guvern redactat de FBR si agreat de ministerul de resort, nu a fost adoptat nici pana in momentul de fata, in conditiile in care acesta este elaborat din anul 2003.

Citeste si:

"Ministerul Turismului a promovat proiectul FBR cu privire la realizare a unei retele nationale de trasee cicloturistice marcate si a unor norme unitare de concepere si realizare a marcajelor cicloturistice, insa cand era pe cale sa fie aprobat ca hotarare de guvern, autoritatile au stabilit ca acesta ar trebui sa intre ca lege. Lucru ce ar putea duce la taraganarea unei adoptarii proiectului inca mult timp de acum incolo", a spus Radu Mititean.

Potrivit Federatiei, proiectul prevede, in mare, instituirea Retelei Nationale de Trasee Cicloturistice din Romania (RNTCR), formata din totalitatea cailor terestre de comunicatie din Romania marcate pentru circulatia cu bicicleta in scop turistic, numite "ciclotrasee". De asemenea, proiectul vizeaza reglementarile legislative specifice activitatii de cicloturism. Conform FBR, in momentul de fata, exista 14 tipuri de cicloturism.