Intrebat daca se poate rezilia contractul cu Bechtel pe tronsonul Brasov – Tg. Mures al Autostrazii Transilvania, fostul ministru liberal a afirmat ca orice reziliere poate costa statul roman despagubiri de cel putin cateva sute de milioane de euro si blocarea lucrarilor pe mai multi ani, a relatat NewsIn.

„Orice reziliere a contractului cu Bechtel, indiferent daca pe tronsoane sau in integralitatea sa – pentru ca este un contract care prevede constructia intregii autostrazi Transilvania-, se va solda cu un proces in care compania Bechtel va solicita despagubiri statului roman si, dupa cum este contractul, va garantez ca va obtine aceste despabugiri, care vor fi de ordinul sutelor de milioane, pot sa depaseasca chiar miliarde de euro”, a afirmat fostul ministrul al Transporturilor.

Orban sustine ca un alt aspect extrem de grav este ca pe aliniamentul stabilit pentru constructia Autostrazii Transilvania statul roman nu poate construi timp de doi ani de la finalizarea procesului in fata instantelor internationale de arbitraj.

„Singura solutie cu Bechtel este sa asiguri finantarea si un control extrem de riguros al managementului, al costurilor, si al modului in care Bechtel isi indeplineste prevederile contractuale”, a mai spus Ludovic Orban.