Astfel, potrivit MTI, locomotivele vor fi dotate cu un sistem de comanda si control (ETCS), care asigura realizarea unui control continuu al vitezei trenului, nedepasindu-se astfel limita autorizarii de miscare. De asemenea, sistemul detecteaza pozitia trenului si supravegheaza integritatea acestuia, in cel de al treilea nivel de functionare a sistemului, anunta NewsIn.

Ca urmare a finalizarii studiului tehnico-financiar comandat de Comisia Europeana a Cailor Ferate (CER) privind oportunitatea implementarii unui astfel de sistem, studiu la care CFR Marfa a fost partener, societatea a semnat participarea la acest proiect.

Finantarea proiectului va fi asigurata din fonduri europene prin TEN–TEA (Trans-European Transport Network Executive Agency). In cadrul proiectului pilot ERTMS – Romania vor fi echipate doua locomotive care apartin CFR Marfa cu instalatie de bord ETCS (Europeacn Train Control System).

In plus, potrivit MTI, prioritatea maxima a implementarii acestui proiect o constituie asigurarea interoperabilitatii pe coridoarele IV si IX. In acest sens exista o stransa colaborare intre ministerele de resort din Romania, Ungaria si Bulgaria in vederea introducerii acestui sistem la trecerile de frontiera.

La nivel european se desfasoara in perioada 2007-2013 proiectul ERTMS – European Rail Traffic Management System (Sistemul european de gestionare a traficului feroviar). Scopul acestui proiect este de a asigura interoperabilitatea retelelor feroviare, de a optimiza capacitatea si de a eficientiza infrastructura, in special pentru transportul de marfa.