"Pentru finalizarea lucrarilor pe tronsonul 2B mai avem nevoie de aproximativ 250 milioane de euro si de relocarea a 21 de utilitati", a spus Sgarcitu, citat de NewsIn.

Potrivit companiei americane, in prezent, pe tronsonul 2B sunt asfaltati 18 km, 12 km sunt pregatiti pentru asfaltare, alti sase km de poduri sunt in diverse stadii de executie, iar o lungime similara se afla la nivel de terasament.

In urma protocolului semnat in februarie cu ministrul transporturilor, Radu Berceanu, Bechtel s-a angajat sa finalizeze in acest an 42 din cei 54 km ai tronsonului 2B.

Conform aceluiasi protocol, in acest an, pe portiunea 3C (Suplacu de Barcau - Bors) se va lucra doar la viaduct, compania americana anuntand ca, in lipsa finantarii pentru aceasta portiune, va fi nevoita sa trimita in somaj aproximativ 300 de muncitori.

"Din cei aproximativ 450 de angajati care lucrau pe portiunea 3C, circa 150 au fost transferati pe 2B, iar restul sunt in continuare in somaj tehnic. Nu stiu cat ii mai putem tine in somaj tehnic. De la minister ne-au spus sa nu recurgem inca la concedieri colective ca poate se vor gasi bani si pentru a finanta lucrarile pe aceasta portiune la rectificarea bugetara. Suntem deja in mai si finantarea se lasa inca asteptata", a mai spus Sgarcitu.

Acesta a adaugat ca pentru a finaliza viaductul de la Suplacu de Barcau si pentru a aduce cei 18 km de terasamente la nivelul primului strat de asfalt este nevoie de aproximativ 120 milioane euro.

In 2007, Bechtel a cerut Ministerului Transporturilor si Infrastructurii o indexare a pretului unitar si in functie de modificarile legislative la acciza la carburanti.

Potrivit contractului incheiat in 2003 si renegociat in 2005, indexarea pretului unitar pe tipuri de lucrari se calculeaza in functie de indicele pretului de consum si rata de schimb dintre euro si leu.

Conform Bechtel, ajustarea pretului unitar in functie de modificarile legilative privind acciza la carburanti ar insemna un cost suplimetar de aproximativ patru milioane euro.

"Pana acum a avut loc o singura ajustare a pretului unitar si asta s-a facut in jos, la cerinta CNADNR, cand s-au redus contributiile la asigurarile sociale. In urma acestei modificari, Bechtel a incasat din 2006 pana in prezent cu patru milioane euro mai putin", a mai declarat Bogdan Sgarcitu.

De asemenea, in prezent, compania americana are de incasat de la CNADNR aproximativ 13,5 milioane euro pentru lucrari efectuate in luna martie 2009.