Consiliul pentru Dezvoltarea Comertului din Hong Kong (HKTDC) organizeaza in lunile octombrie si noiembrie o serie de targuri comerciale internationale, companiile din Romania interesate de intrarea pe piata asiatica sau de consolidarea pozitiei in aceasta zona urmand sa beneficieze de un pachet de sponsorizare de 7,3 mil. euro din partea organizatorilor.
Anul trecut peste 400 de firme din Romania au luat parte la targurile HKTDC. Acest pachet de sponsorizare pune la dispozitia cumparatorilor internationali prezenti la targurile organizate de HKTDC pana in martie 2010, pachete variate de subventii pentru biletele de avion si costurile hoteliere.

“HKTDC planifica mai multe targuri majore de comert in octombrie, dintre care doua reprezinta cele mai mari evenimente de acest tip din Asia. Fiind o piata emergenta, Romania s-a situat pe locul 54 in topul partenerilor cu care Hong Kong a desfasurat schimburi comerciale in 2008. Valoarea totala a schimburilor comerciale dintre Hong Kong si Romania a atins 303 milioane dolari (213 milioane euro) in 2008, o crestere importanta, de 77%, comparativ cu 2007”, declara Raymond Yip (foto), assistant executive director al HKTDC.

Potrivit acestuia, schimburile comerciale dintre Hong Kong si Romania au o valoare anuala de 3,3 mil. dolari, net inferioara sumei de 2 mld. dolari realizata in urma exporturilor si importurilor zilnice.

“Intentionam sa marim chiar si de zece ori valoarea schimburilor comerciale cu Romania in urmatorii ani. Romania reprezinta o reala sursa de competitivitate. Am remarcat in urma primei mele vizite pe plan local ca aveti branduri romanesti de moda foarte bune, sortimente de vin de o calitate superioara si produse organice, ce pot fi exportate in China”, spune Yip.

Firmele romanesti care doresc sa beneficieze de pachetul de sponsorizare trebuie sa nu fi participat inainte la targurile HKTDC. In plus, companiile interesate beneficiaza pe langa platforma globala de business (targurile comerciale) si de o platforma online.

Cele mai importante evenimente din luna octombrie sunt HKTDC Hong Kong Electronics Fair (editia de toamna) si HKTDC Hong Kong International Lighting Fair (editia de toamna). Alte trei targuri comerciale specializate se vor desfasura concomitent la AsiaWorld-Expo, la sfarsitul lunii octombrie: Sports Source Asia, Eco Expo Asia si Hong Kong International Building and Decoration Materials&Hardware Fair.

Potrivit lui Yip, importurile realizate de Hong Kong din Romania au crescut in primele sase luni ale anului cu 109%, fata de aceeasi perioada din 2008, principalele articole importate fiind echipamente de telecomunicatii, semiconductoare si echipamente electrocasnice.

Economia chineza a fost grav afectata de recesiune, insa semne clare de revenire au putut fi observate in al doilea trimestru din 2009. La nivelul primului semestru, economia a inregistrat un declin de 5,8%, dupa cresterea de 2,4% din 2008.

Consiliul de Dezvoltare Comerciala (HKTDC) reprezinta o organizatie ce promoveaza comertul exterior al bunurilor si serviciilor din Hong Kong, cu scopul de a mari implicarea companiilor din Hong Kong in comertul international si de a creste numarul critic de firme internationale care utilizeaza platforma comerciala a Hong Kong-ului.

HKTDC a fost infiintata in anul 1966, printr-o ordonanta si are in prezent peste 40 de filiale in intreaga lume. HKTDC organizeaza anual peste 480 de evenimente internationale si gestioneaza aproximativ 8 milioane de investigatii comerciale pe an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri