“Anul viitor pe Autostrada Transilvania pot sa fie gata 48 de km, 12 aici (n.red. – pe tronsonul 2B, sectiunea care nu a fost finalizat, Turda – Campia Turzii), 36 de km pe tronsonul 3C si poate sa fie gata Autostrada Bucuresti Ploiesti, adica inca aproape 60 de km – pentru ca acolo la capat la intrarea in Bucuresti inca sunt niste probleme, e nevoie de o solutie pe care si Primaria Bucurestiului trebuie sa o agreeze si de asemenea centura, la nivel de autostrada, a Sibiului, adica bucatica de autostara din Coridorul IV, deci la sfarsitul anului viitor, in decembrie anul viitor, cel putin aceste lucruri trebuie sa fie gata. Daca vor fi ceva bani mai multi, multe alte lucrari votr creste foarte mult in anul viitor in asa fel incat in 2011 sa se poata da gata vreo 180 km de autostrada. Dar repet, sunt doua conditii importante – pe de o parte banii si in al doilea rand implicarea”, a afirmat ministrul.

Berceanu a spus ca daca anul acesta alocarile pentru infrastuctura ar fi avut o valoare de 0,8% din PIB s-ar fi putut construi nu doar 48 de km in plus pe Autostrada Transilvania, ci si autostrada Bucuresti-Ploiesti.

“Aici ar fi trebuit sa mai fie cei 12 km pana la capatul acestui tronson, ar mai fi trebuit sa fie 36 de km de pe tronsonul 3C de la Bors si ar fi trebuit sa fie gata autostrada Bucureti-Ploiesti si s-ar fi putut, anul acesta, daca existau banii, adica in loc sa avem pentru autostrazi cam 400 de milioane de euro am fi avut un miliard si ceva de euro si ar fi fost posibil pentru ca e 0,8% din PIB”, a subliniat Radu Berceanu.