Rata anuala a inflatiei a coborat in februarie la 4,49%, in conditiile in care aprecierea leului a atenuat impactul cresterii preturilor la alimente si marfuri nealimentare, releva datele publicate miercuri de Institutul Nationala de Statistica (INS).
Fata de luna precedenta, preturile de consum au crescut in februarie cu 0,2%, in conditiile in care tarifele la servicii au stagnat, iar produsele alimentare si marfurile nealimentare s-au scumpit cu 0,24%, potrivit INS.

In 2010, in cosul de consum al romanilor, pe baza caruia INS calculeaza inflatia, alimentele au o pondere de 37,39%, marfurile nealimentare de 44,72%, iar serviciile cantaresc 17,89%.

Cele mai mari cresteri de preturi au fost inregistrate in a doua luna din 2010 la energie termica (1,83%), transport urban (1,39%), carti, ziare si reviste (1,35%).

In general, in februarie, alimentele s-au scumpit usor, dar au existat si unele exceptii, la legume si conserve de legume, unde preturile au crescut cu 1,08%, la oua (0,96%), ulei (0,43%) si unt (0,41%).

Singurele alimente care s-au ieftinit au fost cartofii, cu 0,33%, pestele proaspat, cu 0,04%, si carnea de porc, cu 0,01%.

Pe zonade marfuri nealimentare, in afara de energie termica si carti, ziare sau reviste s-au mai scumpit semnificativ tigarile si medicamentele, cu 0,60%, respectiv 0,52%.

Combustibilii s-au ieftinit cu 0,12%, iar autoturismele si piesele de schimb - cu 0,15%.

La servicii, abonamentul telefonic si transportul aerian s-au ieftinit cu aproape 0,7%, in conditiile in care leul s-a apreciat cu circa 0,6%, la cursul mediu al BNR. Si chiriile au scazut in februarie, cu 0,12%. In schimb, romanii au platit pentru apa, canal si salubritate cu 0,44% mai

Vezi aici estimarile analistilor

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri