"In 2010 si in 2011, cat mai dureaza aceasta criza economica, nu se recomanda sa se introduca niciun impozit suplimentar. Pentru ca agravezi criza. Trebuie sa asteptam sa treaca si, daca se constata ca sunt binevenite asemenea masuri, noi suntem de acord cu ele", a declarat presedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu (foto), citat de NewsIn.

Acesta a precizat totodata ca Ministerul Finantelor Publice (MFP) trebuie sa prezinte si o nota de impact privind introducerea impozitului forfetar si se intreaba cum a ales MFP acele 28 de domenii pentru aplicarea lui.

"Nu avem nicio argumentare de ce MFP a ales 28 de domenii pentru impozitul forfetar. De ce nu au fost 70? De ce nu 5? Introducerea lui trebuie oricum precedata de formule de calcul pentru toate sectoarele. Formula este incompleta, necesita lamuriri, e perioada de criza si ministerul vrea sa introduca niste impozite aberante", a precizat Ovidiu Nicolescu.

El mentioneaza totodata ca, in cazul instituirii impozitului forfetar, sa fie explicitate formulele de calcul pentru toate codurile CAEN pentru care se va aplica impozitul, iar cuantumul acestui impozit nu ar trebui sa depaseasca impozitul pe profit de 16%, astfel incat sa fie mentinuta cota unica.

Consiliul IMM-urilor solicita ca reglementarea impozitului forfetar sa vizeze cu prioritate sectoarele in care activeaza societatile multinationale si marile intreprinderi, care au un grad mic de rentabilitate, si anume: ramura petrolului (industria chimica si petrochimica), industria tutunului si industria alcoolului si a jocurilor de noroc.

Solicitare reglementarea parteneriatelor public-private

De asemenea, CNIPMMR solicita si necesitatea reglementarii la nivel national a parteneriatelor public-private, considerand ca aceste parteneriate sunt asimilate contractelor de concesiune de lucrari si servicii.

"In prezent, nu exista un act normativ special care sa reglementeze coerent si deplin parteneriatul public-privat. Cadrul legal aplicabil proiectelor de parteneriate public-private se regaseste in legislatia aplicabila contractelor de concesiune de lucrari si de concesiune de servicii", au declarat reprezentantii CNIPMMR.

Potrivit acestora, exista diferente intre un parteneriat public-privat contractual, creat in baza unor raporturi exclusiv contractuale, si un parteneriat public-privat institutional, care presupune participarea impreuna a parteneriatului public si a celui privat intr-o entitate cu capital mixt (asociere in participatiune sau societate comerciala). Vezi aici ce spun investitorii americani despre implementarea proiectelor de tip PPP.

MFP a supus sub forma dezbaterii un proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, care cuprinde reglementarea impozitului forfetar.

Ultima forma a proiectului de act normativ privind modificarea Codului Fiscal prevede obligativitatea platii anuale a impozitului forfetar in cazul firmelor ale caror venituri totale anuale realizate nu depasesc 35.000 euro, respectiv 100.000 lei, si care efectueaza diverse servicii in domeniul auto, transporturilor, de cazare, alimentatie, spectacole artistice, de reparatii, spalatorii, coafor, pompe funebre, activitati de intretinere corporala sau alte tipuri de servicii.

Impozitul forfetar, ucigasul turismului romanesc?

Ce spun investitorii americani din Romania despre implementarea proiectelor de tip PPP

Ce spun investitorii americani din Romania despre implementarea...