Conflictul puternic dintre clientii nemultumiti si Volksbank a inceput in vara anului 2010, principalul motiv de disputa dintre cele doua parti fiind reprezentat de comisioanele percepute de banca si modul de calcul al dobanzii. Lucian Cojocaru (foto), bancherul care a preluat conducerea diviziei de retail a Volksbank in a doua parte a anului 2010, crede ca problemele de reputatie ale bancii vor fi uitate in mare parte curand.

"Cred ca multe dintre problemele cu OUG 50, care ne creeaza noua probleme de reputatie, vor fi uitate in proportie de 95-99% peste un an. Nu o sa mai aminteasca nimeni de ele, insa relatiile cu clientii sunt foarte lungi, pe termene de 20-30 de ani", afirma Cojocaru.

Johann Lurf, presedintele Volksbank Romania, a explicat ca pierderile generate de OUG 50 sunt greu de estimat, dar o apreciere indica o pierdere de circa 10 milioane de euro.

Citeste si:

Volksbank are in portofoliu 75.000 de clienti cu credite si, in total, 155.000 de clienti activi. Banca se va orienta pe viitor pe segmental mediu al pietei, formar din clienti cu venituri medii, si vizeaza in urmatorii ani o cota de piata de 3-4%, in scadere fata de cea de 5,8% de la finalul anului 2010.

"Cota de piata tintita vine dintr-o analiza pe care am facut-o si care arata ca, in afara de o cota de piata mare la credite, de 6% in prezent, cota de piata pentru alte produse este foarte mica. Avem in intentie o armonizare a cotelor de piata si de gasire a unui echilibru. Noi credem ca o cota de piata normala pentru Volksbank si corecta fata de dimensiunea bancii este de 3-4%, o cota de piata pe care o dorim intr-un interval de 3-5 ani", a declarat Lucian Cojocaru.

Austriecii de la Volksbank au reusit, in perioada de boom economic, sa urce pana pe locul 3 in clasamentul bancilor de pe piata locala, cu o cota de piata de 6,8% in 2008. Recesiunea si problemele cu clientii nemultumiti au facut, insa, ca banca sa coboare pe locul 8 in clasamentul bancilor de la finalul lui 2010, cota de piata coborand la 5,8%.