Trei sferturi dintre clientii restructurati isi rezolva probleme legate de situatia financiara, in timp ce un sfert nu isi pot achita ratele la credite dupa finalizarea perioadei de restructurare.

"Cam 25% din clientii restructurati nu reusesc sa isi revina si sa suporte ratele. Programul nostru de protectie pentru clientii aflati in dificultate a inceput la mijlocul anului 2009. Circa 10 - 15% dintre clienti de retail au intrat in acest program", a declarat Laszlo Diosi, directorul general al OTP Bank Romania.

Clientii OTP cu probleme beneficiza de trei sau patru etape in restructurarea creditului, insa majoritatea clientilor se afla acum la a doua etapa. Restructurarea presupune, in general, amanari de cateva luni la plata ratei sau prelungirea perioadei de creditare.

Citeste si:

Desi primul trimestru din 2011 parea ca a adus o raza de optimism pentru bancheri deoarece creditele neperformante se stabilizasera, deprecierea leului fata de euro nu a picat tocmai bine.

"Dupa primele trei luni din 2011 am vazut portofoliul de credite neperformante stabilizandu-se, dupa ce euro scazuse sub 4,1 lei/euro. Dar in ultimele saptamani situatia portofoliului s-a inrautatit, din cauza deprecierii. Pe partea de credite ipotecare vedem o crestere a creditelor neperformante", afirma Diosi.

OTP Bank Romania a lansat astazi un program de educatie financiara, OTP Mentor, care cuprinde si o platforma online prin intermediul careia clientii isi pot analiza situatia financiara personala.