In 2010, Alico Asigurari avea o cota de piata de 12,31% pe piata locala si ocupa pozitia a treia in clasamentul asigurarilor de viata cu prime brute subscrise (PBS) in valoare de 205 milioane de lei.

Pe primele doua pozitii se aflau anul trecut ING Asigurari de Viata (543,4 milioane de lei PBS) si BCR Asigurari de Viata (307,3 milioane de lei PBS).

“Strategia de a ajunge lider pe piata asigurarilor de viata se va face prin dezvoltare organica, atat prin dezvoltarea canalului propriu de vanzari cat si prin extinderea portofoliului de produse, in special cele de tip employee benefits si de sanatate, si prin parteneriate cu diverse societati financiare”, a spus Alexandrescu.

El a precizat ca Alico are, in prezent, aproximativ 500 de agenti, iar numarul acestora va creste cu pana la 200 de persoane pana la sfarsitul anului. Numarul de clienti ai companiei este de 750.000. De asemenea, Alico a incheiat parteneriate de vanzare a asigurarilor cu banci precum Raiffeisen, Citibank, Piraeus sau RBS, dar si cu alte institutii financiare cum sunt TBI sau Renault Credit International.

Pe langa cresterea organica, Alexandrescu a spus ca Alico nu exclude nici potentiale achizitii pe piata locala, insa principalele criterii care vor sta la baza unei extinderi prin acest mod vizeaza capacitatea de distributie a companiei tinta, portofoliul activ de clienti si expunerea cu privire la obligatiile asumate contractual ale respectivei companii.

Alico Romania a inregistrat in 2010 o crestere a veniturilor din prime brute subscrise de 7,07%, in comparatie cu 2009, la peste 205 milioane lei, cresterea nominala a acestora fiind peste media de crestere a pietei asigurarilor de viata care s-a situat la 2,32%. In acelasi timp, profitul brut al companiei a depasit 81 milioane lei.

Citeste si:

Clasele de produse care au inregistrat cea mai semnificativa crestere in portofoliul Alico Asigurari din 2010 au fost asigurarile de accidente si imbolnavire, precum si asigurarile de sanatate. Veniturile din primele subscrise pe aceste clase au crescut cu 21%, depasind valoarea de 28 milioane lei.

La fel ca in anii anteriori, portofoliul companiei este constituit in majoritate din asigura de viata cu beneficii garantate, care in 2010 reprezinta 75% din totalul primelor brute subscrise. Aceste produse garanteaza oferirea unei sume asigurate la sfarsitul contractului, incluzand o dobanda tehnica de 3,5%, alaturi de beneficiul investitional obtinut de companie.

American Life Insurance Company (Alico) este o companie MetLife, reprezentata in Romania prin Alico Asigurari Romania (Alico Asigurari) si Alico Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat (Alico Pensii). La 1 noiembrie 2010, MetLife a achizitionat Alico, iar ca urmare a acestui acord, Alico Asigurari si Alico Pensii sunt acum companii afiliate MetLife.

MetLife este unul dintre liderii global in asigurari, planuri de pensie si programe de beneficii pentru angajati, oferind servicii pentru 90 de milioane de clienti in peste 60 de tari. Prin filialele si companiile sale afiliate, MetLife detine pozitii de conducere in piete din Statele Unite, Japonia, America Latina, regiunea Asia Pacific, Europa si Orientul Mijlociu.