Viitorul cardurilor de debit il reprezinta segmentarea, intrucat, pe masura ce piata s-a maturizat, clientii si-au dorit facilitatile de pe cardurile de credit si pe instrumentele de debit, a declarat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, Denisa Mateescu, General Manager Romania si regiunea Balcanilor al MasterCard Europe.
Mateescu spune ca ideea de segmentare a aparut odata cu cardurile de credit, deoarece acestea erau impartite, in functie de tipurile de clienti, in carduri Standard, Gold, Platinum si World Elite.

“Vad o evolutie spre segmentarea portofoliului de debit. La inceputul pietei cardurilor din Romania, existau doar carduri de debit, toate o apa si un pamant, doar ca erau colorate altfel. Pe masura ce piata s-a maturizat am observat ca exista clienti care isi doresc facilitatile de pe carduri de credit pe cele de debit, intrucat obiceiul lor de plata este cu cardul de debit”, a mentionat Denisa Mateescu.

De exemplu, la BRD, clientii care opteaza pentru pachetul clasic de cont curent cu card atasat beneficiaza de o asigurare de deces accidental si spitalizare in caz de accident, in parteneriat cu BRD Asigurari de Viata sau de 5% reducere pentru orice produs achizitionat cu cardul din magazinele Cellini. Costul acestui pachet este de 6,5 lei pe luna.

In schimb, pentru 35 de lei pe luna, clientii BRD pot beneficia de oferta premium, care cuprinde, printre altele, 3% reducere la achizitia de produse de la Domo, 15% discount la cazarea la hotelurile din lantul Ana Hotels sau 10% reducere la serviciile stomatologice de la City Dent.

Totodata, si la UniCredit Tiriac Bank posesorii de carduri de debit beneficiaza de reduceri de pana la 20% la hoteluri, restaurante, agentii de turism sau saloare de infrumusetare.

Denisa Mateescu a precizat ca posesorii de carduri de debit apreciaza campanile de cash-back pe card (clientii primesc un anumit bonus din valoarea cumparaturilor achitate cu cardul – n.r.), asigurarile, “desi nu multi stiu sa le foloseasca”, sau reducerile la comercianti.

In ceea ce priveste cardul de credit, oficialul MasterCard spune ca in prezent acesta este solicitat de doua categorii de utilizatori.
“Odata avem clientii care folosesc cardurile de credit, avand depozite bancare, chiar sanatoare, si care stiu sa profite de anumite facilitati. Pe de alta parte, avem posesorii care apeleaza la cardurile de credit cand nu mai au resurse, il considera ca fiind un credit de consum si il folosesc pentru a achizitiona diferite produse si servicii”, a adaugat Mateescu.

Datele BNR arata ca la finele anului trecut existau peste 11,18 milioane de carduri de debit, in urcare cu 6,8% fata de perioada similara din 2010, in timp ce volumul cardurilor de credit totaliza 2,15 milioane unitati, in crestere cu doar 1,4%.

Anul acesta, in mod normal, ar trebui sa se majoreze numarul de tranzactii, pe masura ce oameni isi vor folosi cardul pentru cumparaturi de valoarea mai redusa, de sub 100 de lei, iar numarul de locatii de acceptare va creste. Totodata, prin introducerea pe scara mai larga a tehnologiei paypass aceste plati se vor efectua mai usor”, a completat Denisa Mateescu.

Potrivit unei analize Wall-Street.ro, fiecare dintre cele peste 11.000 de bancomate ale bancilor din Romania au eliberat, zilnic, in al patrulea trimestru din 2011, aproape 26.590 de lei, in timp ce la fiecare POS, posesorii de carduri au achitat, in medie, zilnic, cate 421 lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri