In felul acesta suna unul dintre cele peste 18.500 de apeluri pe care angajatii KRUK International de la sediul din Targoviste le efectueaza zilnic pentru a lua legatura cu debitorii.

Totodata, pe langa cele peste 18.500 de apeluri, din Centrul de Contact al companiei de recuperat creante sunt trimise zilnic peste 30.000 de scrisori. In total, 175 de angajati, cu o medie de varsta de 24 de ani, se ocupa anual de recuperarea a sute de milioane de euro de la romanii datori la banci si companii de utilitati.

Dintre negociatori, 65% sunt femei iar restul sunt barbati. Acestia lucreaza in 2 schimburi a cate 8 ore fiecare, cu o jumatate de ora pauza de masa, acoperind astfel zilele saptamanii si sambata.

Salariul este format dintr-o parte fixa, remunerata in “media pietei” asa cum precizeaza oficialii KRUK International, la care se adauga bonusurile. Acestea depind de calitatea conversatiei, suma, recuperate, numarul de promisiuni de plata pe ora si numarul de apeluri pe ora.

“Durata medie a unui apel variaza intre 3 si 7 minute si depinde de cat e complex cazul, dar si de detaliile care sunt cerute de debitor. Cazurile recent cesionate sunt mai lungi pentru ca se explica toata procedura, cum s-a ajuns la compania noastra de recuperari de creante si ceea ce urmeaza ca strategie”, a explicat Ovidiu Vaduva, branch manager la Centrul de Contact KRUK International.

Cum a evoluat Centrul de Contact KRUK de la 27 de angajati la 175 in prezent

Compania KRUK International, prezenta pe piata locala din 2007, si-a deschis call-center-ul de la Targoviste un an mai tarziu. Initial au fost 27 de angajati si un spatiu inchiriat de 600 metri patrati (mp).

In prezent s-a ajuns la un numar de 175 de salariati care ocupa 1.500 de mp. Conform oficialilor companiei de recuperat creante, vechimea medie a unui angajat in cadrul Centrului de Contact este de doi ani si jumatate.

In primele 6 luni ale acestui an, KRUK a incheiat 20.000 angajamente de plata, valoarea medie a unei creante in primul semestru al anului 2012 fiind de aproximativ 3.000 de lei.

Citeste si:

Directorul general KRUK International, Isabela Iacob, spune ca la nivelul industriei ratele de succes in colectarea creantelor au fost la nivelul de 20% anul trecut, in scadere de la 24-25% in 2010.

„Aici sunt incluse toate creantele, indiferent de vechime sau valoare. Sunt creante la care pot sa am o rata de succes la 10 zile intarziere de 90-95% si altele la care pot sa am o rata de 1% la 2-3 ani de intarziere”, a mentionat Iacob.

Ea a precizat ca atunci cand sunt cumparate “sute sau zeci de mii de creante” evaluarea lor individuala se face in Polonia de catre o echipa de 50 de specialisti, urmand ca subsidiara romaneasca sa valideze pachetul de datorii achizitionate.

Recuperatorii de creante au cumparat anul trecut de la bancile din Romania credite neperformante in valoare de peste 550 milioane euro, potrivit calculelor wall-street.ro pe baza datelor Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale (AMCC).

In 2011, totalul pietei de colectare a creantelor la nivelul AMCC s-a ridicat la aproape 1,81 miliarde euro, in crestere cu 6% comparativ cu perioada similara a anului precedent. Din aceasta suma, 57% (1,03 miliarde euro) au reprezentat externalizari de creante pe segmentul persoanelor fizice, 5% (88,75 milioane euro) au fost cedari de creante pe partea persoanelor juridice, iar 38% (683,8 milioane euro) au fost cumparari de creante.

Principalii jucatori pe piata recuperarilor de creante sunt KRUK International, Coface, EOS KSI, sau IFN Next Capital.