Sediul Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL) din Cluj-Napoca a fost inaugurat, marti, in prezenta directorului de Distributie, Hans Jörg Schmid, a directorului Operatii Tranzactii, Kevin von Gamm, si a directorului de Dezvoltare Transilvania Banat, Valentin Tarcea.

Strategia de dezvoltare a bancii a vizat inca de la inceput deschiderea de reprezentante in principalele orase din tara, potentialul zonei fiind principalul atuu in alegerea locatiilor.

“Atentia acordata clientilor si calitatea serviciilor stau la baza dezvoltarii si extinderii noastre. Clujul detine 40% din vanzarile RBL prin agenti directi si implicit strategia noastra vizeaza dezvoltarea afacerii in zonele in care finantarile imobiliare sunt in crestere. Ascensiunea investitiilor din zona este evidenta si implicit cresterea nivelului de trai. O imbunatatire a nivelului de trai se reflecta de obicei cel mai rapid in imbunatatirea situatiei locative. Din acest motiv Clujul si intreaga zona sunt foarte importante pentru noi.”, a afirmat Kevin von Gamm,
Director Operatii Tranzactii Raiffeisen Banca pentru Locuinte.

Pana in prezent, aproape 7.000 de clujeni au incheiat contracte de economisire-creditare cu Raiffeisen Banca pentru Locuinte, cu o suma totala contractata de aproape 40 milioane euro. La acestia se adauga alte cateva mii de clienti din toata zona Ardealului.

Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a majorat, in 2005, numarul de clienti cu 45.000 ajungand la sfarsitul anului la aproximativ 80.000 de contracte incheiate.

Valoarea totala a contractelor semnate de catre clientii RBL era la 31 decembrie 2005 de 243 milioane de euro, cu 57% mai mare decat in anul precedent cand acest indicator a fost echivalentul a 155 milioane de euro.

O tendinta ascendenta au avut si depozitele atrase de la clienti. in anul 2005, volumul depozitelor a crescut de trei ori comparativ cu anul 2004. Ca urmare, resursele atrase de la clienti erau la sfarsitul anului trecut de aproximativ 28 milioane de euro, valoare mult peste ceea ce se prognozase, respectiv 22 milioane de euro.

Citeste si:

Un alt indicator care reflecta comportamentul clientilor RBL este suma medie contractata. Anul trecut aceasta a fost de 5.400 euro (echivalent lei), fata de 4.700 valoarea progonozata.

In ceea ce priveste distributia, anul trecut forta de vanzari a bancii a inregistrat o ampla dezvoltare, atat in reteaua proprie de agenti de vanzari, cat si prin agentiile si sucursalele Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a inceput activitatea cu un numar de 109 agenti de vanzare care isi desfasurau activitatea prin cele doua canale principale de distributie: o retea proprie de agenti de vanzari si sucursalele si agentiile Raiffeisen Bank.

Uitandu-ne cum arata astazi Directia de vanzari a bancii vom putea observa ca reteaua de distributie s-a dezvoltat continuu, ajungand in prezent la un numar de 7.000 de colaboratori in cele doua canale.

Pentru anul acesta Raiffeisen Banca pentru Locuinte are aprobat un plan initial de investitii de peste 6 milioane de euro, principalele directii strategice fiind distributia, promovarea produsului si tehnologia informatiei.

Principalele provocari pentru 2006 vor fi startul in activitatea de creditare, inaugurarea primelor reprezentante in principalele orase din tara - Iasi, Cluj, Timisoara si Sibiu si instalarea unui call-center pentru a usura accesul la informatiile dorite.