Romanii care calatoresc in strainatate platesc tot mai mult cu cardul, tendinta sugerata de datele publicate joi de operatorul de carduri Mastercard, care arata ca valoarea totala a platilor efectuate in afara tarii prin intermediul cardurilor Mastercard si Maestro emise in Romania a crescut cu 30% intre iunie 2015 si iunie 2016.

Datele companiei arata ca valoarea medie a tranzactiilor realizate de romani la terminale POS din strainatate a scazut cu circa 10% in al doilea trimestru din acest an fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 238 lei.

Potrivit Mastercard, cifrele arata o tendinta de a plati tot mai mult cu cardul in strainatate pentru cumparaturi uzuale, de valoare mica.

"Din totalul volumelor tranzactionate la comercianti din afara tarii cu carduri emise in tara in aceeasi perioada, doua treimi au fost efectuate prin intermediul cardurilor Mastercard si Maestro", a mentionat Mastercard, intr-un comunicat.

Un studiu realizat in 2015 de catre Mastercard a aratat ca plata cu cardul este cea mai ieftina metoda de plata disponibila pentru consumatorii din Europa Centrala si de Est in timpul calatoriilor in strainatate, in 65% dintre situatiile analizate, conform News.ro.

Mastercard a avut o rata de crestere de 30% la nivelul portofoliului de carduri emise in Romania sub sigla Mastercard pe parcursul ultimilor cinci ani, ajungand la un numar total estimat de opt milioane de carduri Mastercard si Maestro si la o cota de piata de 51%.

Potrivit companiei, care citeaza datele BNR aferente primului trimestru al acestui an, Mastercard este in prezent cel mai acceptat card de plata in Romania, detinatorii de carduri avand posibilitatea sa faca plati la peste 144.500 de terminale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri