Astfel, OTP Fond de Pensii, primul administrator care a prezentat estimari ale numarului de adeziuni, a atras 4.820 de clienti in prima zi a campaniei de aderare la fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II) si mizeaza pe atingerea unei cote de 10% pe piata de profil, adica 150-200.000 de contribuitori, a declarat directorul general al companiei, Marius Floarea.

“Estimez ca in prima zi a campaniei de aderare au fost semnate aproximativ 150.000 de contracte, adica 5% din totalul vizat al pietei", a spus reprezentantul OTP Fond de Pensii.

Compania a investit un milion euro in pregatirea agentilor de marketing, iar in prezent are sapte brokeri si 2.103 de agenti proprii, dintre care 110 sunt din reteaua bancii si 205 de la OTP Garancia.

OTP Fond de Pensii acorda agentiilor sai de marketing un comision de 30 euro pentru fiecare participant atras, iar presedintele fondului a estimat ca, la nivelul intregii piete, vor fi cheltuite cu aceste comisioane peste 100 milioane euro.

Pe de alta parte, oficialii Generali Fond de Pensii estimeaza, conform declaratiilor din piata, un numar de aproximativ 50.000 de adeziuni, semnate in prima zi a campaniei de aderare. “Abia incepand de astazi se vor putea face raportari zilnice din sistemul Generali Fond de Pensii”, ne-au spus reprezentantii Generali.

La solicitarea Wall-Street, reprezentantii Generali Fond de Pensii au prezentat trei tendinte principale sesizate de agentii de marketing ai companiei.

Astfel, agentii de vanzari au constatat ca oamenii sunt destul de sceptici in privinta administratorilor de fonduri banci si nu au incredere in acestia intrucat pot da faliment.

Citeste si:

In al doilea rand, s-a observat o tendinta foarte interesanta, potrivit Generali: majoritatea patronilor sunt si ei agenti de marketing.

In schimb, a treia tendinta semnalata de agentii de marketing ai Generali este una pozitiva: emisiunile TV despre pensii au reusit sa atraga atentia oamenilor. “Cei mai informati sunt insa cei care depasesc varsta de 45 de ani, deci cei care nu intra in target. Probabil ca in urma acestor emisiuni ei se vor indrepta catre pensiile facultative, dar avantajul este ca vor avea grija sa-i indemne pe copiii lor sa-si faca o pensie privata obligatorie”, au comentat pentru Wall-Street reprezentantii Generali Fond de Pensii.

Generali Fond de Pensii a pregatit si va autoriza o echipa proprie de 7.000 agenti de marketing, la care se adauga un numar mult mai mare de agenti de marketing cu contract de mandat prin intermediul brokerilor activi de pe piata.

Chestionati de Wall-Street, reprezentantii altor opt companii de administrare nu au putut prezenta propriile estimari pentru prima zi de aderare.

Arbitrul pensiilor private a autorizat, in sedinta de ieri, fondurile de pensii administrate privat Alfa, Marfin si Fiducia, care ridica la 17 numarul fondurilor care au primit aprobare pana in present.

Aderarea participantilor la un fond de pensii pe pilonul II a inceput luni, 17 septembrie, si va dura patru luni. Dupa aceasta perioada, cei care nu au optat pentru un fond de pensii vor fi distribuiti in mod aleatoriu catre fondurile autorizate, pe baza unui sistem informatic, potrivit arbitrului pensiilor private.

Conform legii, fiecare potential client al sistemului (obligatoriu pentru salariatii sub 35 de ani si optional pentru cei intre 35 si 45 de ani) trebuie sa semneze un singur contract de aderare la un singur fond, in care isi va economisi contributiile.