Profitul net al Bancii Comerciale Romane (BCR), calculat conform IFRS, a crescut anul trecut cu 22,3% la 924,8 milioane lei (276,5 milioane euro), fiind apropiat de profit net consolidat afisat de BRD, care insa a fost calculat dupa standardele romanesti de contabilitate.
BRD-Groupe Societe Generale, a doua banca dupa active si retea de pe piata romaneasca, a raportat pentru anul trecut un profit net consolidat de 932 milioane lei (279 milioane euro), mai mare cu 36% fata de 2006, si un profit net de 917 milioane lei (274,8 milioane euro), in crestere cu 40% fata de anul anterior, in standarde romanesti de contabilitate (RAS).

Valoarea activelor totale ale BCR a ajuns la 63,36 miliarde lei (17,56 miliarde euro). Spre comparatie, BRD si-a sporit activele cu peste 45% anul trecut pana la 40,7 miliarde lei (11,3 miliarde euro), ca urmare a avansului creditelor cu 44%, si avea o cota de piata apropiata de cea din 2006, de circa 16%. BRD este, insa, mai putin interesata de cota de piata dupa active, deoarece acestea sunt mai putin relevante pentru o banca decat profitul net sau rentabilitatea.

Volumul creditelor acordate de BCR a avansat cu 50,1%, la 36,8 miliarde lei (10,22 miliarde euro), soldul fiind alimentat mai ales de creditele de consum (in special cele acordate in moneda nationala), de creditele ipotecare si de creditele de investitii pentru firmele mici si mijlocii.

In cazul BRD, portofoliul de credite a crescut cu 44% anul trecut pana la 27 miliarde lei (7,5 miliarde euro) la finalul anului trecut, din care jumatate erau acordate populatiei. Imprumuturile acordate populatiei au avansat anul trecut cu 45%, in timp ce creditele catre companii au crescut intr-un ritm ceva mai lent, de 42%. In totalul angajamentelor bancii, ponderea firmelor mici si mijlocii (IMM) era de 39% la sfarsitul anului trecut.

In structura portofoliului BCR, creditele in lei reprezinta 51%, restul de 49% fiind credite in valuta. Portofoliul de credite pentru companii reprezinta 46% din totalul creditelor acordate clientilor nebancari, in vreme ce creditele pentru populatie reprezinta restul de 54%, in conditiile in care noua structura include imprumuturile catre IMM-uri in segmentul de retail.

Depozitele de la clientii BCR au crescut in decembrie 2007 fata de sfarsitul anului precedent cu 23,6%, la 30,25 miliarde lei (8,38 miliarde euro). Cresterea depozitelor inregistrata anul trecut a fost de asemenea mai rapida pe segmentul adresat populatiei decat pe cel corporate, fiind determinata in special de sporirea cu 40% a depozitelor la termen.

Spre comparative, depozitele atrase de la clienti au depasit la finalul anului trecut 27 miliarde lei, in crestere cu 37% fata de 31 decembrie 2006.

La BCR, rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE) a crescut de la 18,8% in anul financiar 2006 la 20,6, in timp ce la BRD, ROE a fost anul trecut de 35,4%, in scadere fata de performanta din primele noua luni din 2007 (39,7%), ca urmare a includerii in capitalurile proprii a diferentei din reevaluare aferente mijloacelor fixe.

Numarul de clienti ai BCR ajunsese, la finalul anului trecut, la aproximativ 4 milioane, in crestere cu 17% fata de finalul anului precedent, noii clienti fiind atrasi mai ales pe segmentul clienti retail.
BRD a atras in 2007 peste 300.000 de noi clienti activi, iar personalul bancii a sporit cu 2.400 de noi salariati, in vreme ce numarul salariatilor BCR a scazut cu 12,7% comparativ cu decembrie 2006, la 9.697 de angajati.

Reteaua de unitati BCR a fost extinsa in 2007 prin deschiderea a 92 noi unitati, ajungand la un numar de 562 de unitati retail la sfarsitul lui decembrie, in timp ce BRD a deschis anul trecut 206 agentii, ajungand in decembrie sa opereze o retea de 806 unitati, a doua ca marime din sistemul bancar, dupa cea a CEC.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri