Administratorii de pensii private obligatorii (pilonul II) au pierdut anul trecut 164,8 milioane lei, ca urmare a cheltuielilor mari cu promovarea, sistemele IT si salariile angajatilor, in contextul in care fondurile vor incepe sa incaseze contributiile doar din 20 mai, arata un raport al CSSPP.
Pierderile ING Fond de Pensii si Allianz-Tiriac Pensii Private, care au atras aproximativ 58,8% din participanti, au reprezentat doar 29% din pierderile celor 18 jucatori care s-au inscris la startul campaniei de aderare, se arata in rapotul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).

Astfel, intr-un clasament al celor mai mari pierderi (sau costuri, in conditiile in care fondurile vor incasa bani abia din 20 mai 2008) ale jucatorilor de pe pilonul II, Interamerican ocupa primul loc, cu 29,38 milioane lei, urmata indeaproape de ING Fond de Pensii, cu 28,55 milioane lei, si de Allianz-Tiriac Pensii Private, care a investit 19,27 milioane lei.

Urmatoarele locuri sunt ocupate de BT Aegon, cu suma de 13,774 milioane lei, respectiv de Aviva, Generali si BCR Fond de Pensii cu circa 12 milioane lei fiecare.

Brokerii au incasat aproape 190 milioane lei din aderarea pe pilonul II

Administratorilor au platit firmelor de brokeraj de pensii comisioane in valoare de 188,76 milioane lei in cele patru luni de aderare initiala, cea mai mare suma fiind platita in lunile noiembrie si decembrie 2007 - de 70,083 milioane lei, respectiv 68,92 milioane lei.

Din totalul actelor de aderare validate pe 25 ianuarie 2008, aproape o treime (32%) au fost realizate prin companiile de brokeraj. Astfel, brokerii au atras 1,265 milioane aderenti din totalul de 3,991 milioane participanti.

In ce priveste ING Fond de Pensii, aproape 95% din portofoliu (1,3 milioane aderenti) a fost atras de cei 45.000 de agenti de marketing, restul de 5% reprezentand contributia brokerilor de pensii. In schimb, Allianz-Tiriac a mizat pe forta externa de vanzari, care a fost cel putin egala numeric cu cea proprie, se arata in raportul CSSPP.

Un agent de marketing a adus, in medie, circa 16 acte de aderare administratorilor de pensii private de pe pilonul II si a castigat, in medie, 2.361 lei, iar comisionul mediu incasat pentru un singur act de aderare a fosr de circa 150 de lei.

"Forta de vanzari a brokerilor, dar si comisioanele practicate de catre administratori au crescut constant de-a lungul primelor trei luni ale perioadei de aderare initiala", se mai arata in documentul mentionat.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri