Astfel, intr-un clasament al celor mai mari pierderi (sau costuri, in conditiile in care fondurile vor incasa bani abia din 20 mai 2008) ale jucatorilor de pe pilonul II, Interamerican ocupa primul loc, cu 29,38 milioane lei, urmata indeaproape de ING Fond de Pensii, cu 28,55 milioane lei, si de Allianz-Tiriac Pensii Private, care a investit 19,27 milioane lei.
Urmatoarele locuri sunt ocupate de BT Aegon, cu suma de 13,774 milioane lei, respectiv de Aviva, Generali si BCR Fond de Pensii cu circa 12 milioane lei fiecare.
Brokerii au incasat aproape 190 milioane lei din aderarea pe pilonul II
Administratorilor au platit firmelor de brokeraj de pensii comisioane in valoare de 188,76 milioane lei in cele patru luni de aderare initiala, cea mai mare suma fiind platita in lunile noiembrie si decembrie 2007 - de 70,083 milioane lei, respectiv 68,92 milioane lei.
Din totalul actelor de aderare validate pe 25 ianuarie 2008, aproape o treime (32%) au fost realizate prin companiile de brokeraj. Astfel, brokerii au atras 1,265 milioane aderenti din totalul de 3,991 milioane participanti.
In ce priveste ING Fond de Pensii, aproape 95% din portofoliu (1,3 milioane aderenti) a fost atras de cei 45.000 de agenti de marketing, restul de 5% reprezentand contributia brokerilor de pensii. In schimb, Allianz-Tiriac a mizat pe forta externa de vanzari, care a fost cel putin egala numeric cu cea proprie, se arata in raportul CSSPP.
Un agent de marketing a adus, in medie, circa 16 acte de aderare administratorilor de pensii private de pe pilonul II si a castigat, in medie, 2.361 lei, iar comisionul mediu incasat pentru un singur act de aderare a fosr de circa 150 de lei.
"Forta de vanzari a brokerilor, dar si comisioanele practicate de catre administratori au crescut constant de-a lungul primelor trei luni ale perioadei de aderare initiala", se mai arata in documentul mentionat.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: