TBI Leasing, parte a grupului TBIF Financial Services BV, a intrat pe piata de factoring, pe care o considera cu un mare potential, pentru a-si dezvolta gama de produse oferite clientilor.

"Factoringul este un produs care sustine dezvoltarea companiilor, prin transformarea creantelor in lichiditati. Avantajul principal pentru companii il reprezinta imbunatatirea cash-flow-ului, intrucat finantarea este realizata rapid", potrivit reprezentantilor companiei.

TBI Leasing a decis sa intre pe aceasta piata din doua motive, primul tinand de nevoia de a dezvolta oferta de produse oferita clientilor.

"Avem un portofoliu de clienti fideli, cu care am dezvoltat o relatie foarte buna si care au nevoie si de acest produs de finantare", a declarat Florentina Mircea (foto), country manager al TBI Financial Services Romania.

"In al doilea rand, piata factoringului este putin dezvoltata si cu un potential mare. Numai pentru 2008 piata factoringului din Romania este estimata la un volum al operatiunilor de aproape 2 miliarde euro", a adaugat Mircea.

Noul produs este deja disponibil in toate cele 19 unitati ale TBI Leasing.

"Am incheiat deja contracte de factoring atat cu clientii traditionali ai TBI, dar si cu noi companii si estimam ca pana la final de an sa derulam operatiuni de factoring in valoare de 12,5 milioane euro", a mai spus Florentina Mircea.

Citeste si:

TBI Leasing este o companie specializata in leasing financiar si este controlata de unul din principalii operatori de pe piata din Europa Centrala si de Est, grupul olandez TBIH Financial Service. Compania are si o divizie de credite de consum, TBI Credit IFN, infiintata in 2003.

In prezent, un numar tot mai mare de jucatori din sistemul bancar tintesc micii intreprinzatori prin crearea de divizii specializate in servicii de factoring. In acest moment, pe piata romaneasca, ofera servicii de factoring ING, BCR, BRD SocGen, UniCredit, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank , BT si Romexterra.

Afacerile de factoring ale BRD-Groupe Société Générale au ajuns la un volum de 1,7 miliarde lei (509,4 milioane euro) la sfarsitul anului trecut, in crestere cu 151% fata de 2006, ca urmare a avansului puternic pe segmentul de factoring intern.

Compania de Factoring, infiintata in toamna lui 2006, vrea sa-si dubleze cifra de afaceri in 2008 pana la 230 milioane euro, ca urmare a cresterii numarului de clienti si a dezvoltarii pe toate segmentele de factoring.

Factoringul - avantaje

• reprezinta o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor;
• se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM-uri.
• stimuleaza cresterea cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii;
• dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate;
• este posibila obtinerea de finantare intr-un termen foarte scurt;
• implica o imbunatatire a „cash-flow”-ului