Pentru anul viitor, politele de reasigurare se vor reinnoi in perioada imediat urmatoare, a mai spus oficialul companiei.

"O mare parte din pierderile inregistrate de reasiguratori erau compensate, in unele cazuri, de rezultatele investitionale", au mentionat reprezentantii companiei, referindu-se la faptul ca reasiguratorii plasau o parte din bani pe pietele financiare.

”Primul efect al crizei este scaderea creditului si tot ce inseamna polita sau credit pe termen lung , leasing si credit bancar s-au redus semnificativ, insa scaderea nu se resimte inca in cazul nostru la nivel de portofoliu pentru ca rata de crestere este inca stabila cu lunile anterioare. Ramane sa vedem in cateva luni cum se va stabiliza piata”, a spus Aurel Badea, director executiv in cadrul Allianz Tiriac.

In ciuda turbulentelor de pe pietele financiare din lume, compania de asigurari si-a diversificat canalele de distributie incepand emiterea de polite si in sistem electronic pentru persoanele fizice pentru trei tipuri de produse, prin serviciul Allianz Direct, care pune la dispozitia clientilor, potrivit oficialilor, si un call-cente (Call Center Allianz Tiriac).

Astfel, produsele care pot fi achizitionate prin Allianz Direct sunt asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru pagube produse tertilor din accidente auto (RCA), asigurarea de avarii si furt a autovehiculelor (Casco direct) si asigurarea de calatorii in strainatate, toate exclusiv destinate persoanelor fizice.

Plata produselor disponibile prin Allianz Direct se poate face online, dar si in numerar, prin card bancar la bancomat, transfer bancar sau debit direct.

Compania a dezvoltat si o polita de asigurare de avarii si furt auto, denumita "Casco Navigator".

"Este primul produs casco de pe piata special si exclusiv conceput pentru persoane fizice", a spus directorul executiv asigurari generale in cadrul companiei, Aurel Badea. "Prin constructia sa, Casco Navigator se adreseaza unei categorii foarte largi de soferi, care include atat persoanele cu venituri sub medie, cat si pe cele cu venituri peste medie, avand preferinte mai sofisticate", a adaugat el.

Casco Navigator asigura riscuri de baza de avarii si furt, accidente si asistenta rutiera, la care pot fi adaugate optional un numar de sapte clauze suplimentare.

Una din clauze este cea de "asigurare a vehiculelor iesite din garantie", care reduce valoarea primei de asigurare platita de cumparator, impunand, in cazul daunei, efectuarea reparatiilor autovehiculului asigurat exclusiv in una dintre cele aproape 1.000 de unitati reparatoare partenere (service-uri auto), cu care asiguratorul are incheiate contracte de decontare directa.

Persoanele care vor contracta Casco Navigator au acces gratuit, in anumite limite, la asigurare de accidente a persoanelor din autovehicul si deces din boala a soferului, la asigurarea bunurilor personale din autovehicul, asigurarea dotarilor suplimentare, dar si la asistenta rutiera.
Tarifarea pentru polita Casco Navigator se face electronic, preturile fiind mai atractive decat pentru produsul Casco traditional al companiei.

Citeste si:

Pentru politele de asigurari auto destinate persoanelor fizice, Allianz-Tiriac practica, din 2006, un sistem de tarifare electronica ce genereaza oferte de prime individualizate, corelate cu profilul de risc al asiguratului, cu istoricul daunalitatii inregistrate de client si cu gradul de fidelitate al acestuia in ceea ce priveste relatiile contractuale cu asiguratorul.

Allianz-Tiriac estimeaza ca va vinde polite in valoare de 3-5 milioane de euro anul viitor, pentru cele trei produse de asigurare auto si pentru calatorii care se vand prin internet, dar si pentru produsul Casco Navigator.

Diversificarea gamei de produse si servicii, cat si a canalelor de distributie, vine in contextul in care segmentul auto dicteaza evolutiile pietei asigurarilor din Romania, iar cheltutielile cu plata daunelor cresc mai accelerat decat veniturile. Din totalul primelor de asigurari incasate, cele provenite din politele auto ocupa in proportie de 70% portofoliul companiilor.

In ultimii 4 ani, valoarea daunelor platite anual s-a majorat, in medie cu 41% (+44% aiguarrile Casco si 40% asigurarile RCA), in timp ce veniturile din prime de asigurari auto au inregistrat o crestere medie anuala de 36% (+39% Casco si +32% RCA-urile).

Situatia de anul acesta din primul semestru este de-a dreptul ingrijoratoare in opinia lui Contantinescu, deoarece veniturile din activitatea de asigurari auto au avut o crestere de 18%, in timp ce daunele au avut o crestere de 41%.

Majorarea continua a valorii daunei medii inregistrate se datoreaza, conform reprezentantilor companiei, innoirii parcului auto, inflatiei tehnice, cresterii preturilor la piesele de schimb si majorarii costurilor de manopera.

In aceasta situatie ingrijoratoare privind politele auto, Constantinescu crede ca introducerea unei fransize de 100 euro pentru toate politele Casco ale Allianz-Tiriac Asigurari ar reduce numarul de daune auto pentru asigurator cu 10-12% per an, iar costurile de administrare ar putea sa scada cu 5-7%.

"In cazul nostru, putem discuta de un numar de 20.000 de daune mai putine intr-un an, precum si de o scadere a costurilor de evaluare si de administrare de 5-7%", a detaliat Constantinescu.
Constantinescu a adaugat ca, in cazul in care va obtine aceste rezultate, compania nu este dispusa sa reduca primele de asigurare.

"Pe segmentul Casco vorbim despre o frecventa a daunelor de 60%. Asta inseamna ca, din trei clienti, doi au cate o dauna in fiecare an. In fapt, lucrurile stau diferit: 80% dintre clienti nu au nicio dauna, iar restul de 20% au o dauna, doua sau chiar mai multe intr-un an", a precizat seful Allianz Tiriac Asigurari.

Datele indica, potrivit lui Constantinescu, necesitatea segmentarii clientilor. "Nu poti taxa clientii intre 30 si 40 de ani pentru daunele produse de cei sub 30 ani", a explicat el.