Resursele Fondului de garantare se vor constitui si din sume platite cu titlu de contributii anuale la Fond, calculate in functie de valoarea activelor nete administrate, distinct pentru administratorii de pensii facultative (pilon III), respectiv administratorii de fonduri de pensii obligatorii (pilon II).

Fondul va dispune si de resurse financiare suplimentare necesare pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea si functionarea Fondului de garantare, conorm NewsIn.

Disponibilitatile Fondului de garantare vor fi investite, avand in vedere minimizarea riscurilor, asigurarea eficientei si a lichiditatii plasamentelor respective, in instrumente financiare precum titluri de stat sau garantate de stat, titluri de valoare emise de institutii de credit centrale, depozite la termen, certificate de depozit, instrumente financiare ale institutiilor de credit din Romania sau alte instrumente financiare aprobate de CSSPP.

Fondul de garantare va fi infiintat si alimentat din contributiile administratorilor atat din resurse proprii, cat si din castigurile obtinute in urma investirii activelor stranse in acest fond, potrivit CSSPP.

Citeste si:

Resursele Fondului de garantare vor fi utilizate numai daca toate celelalte resurse s-au epuizat.

Proiectul de lege contine pe langa prevederi referitoare la modul de constituire ori regimul juridic si sanctiuni pentru neindeplinirea de catre administratorii sau furnizorii de pensii private a obligatiilor fata de Fondul de garantare. Sanctiunile pot ajunge pana la retragerea autorizatiilor de functionare a acestora, se mai arata in comunicat.

Proiectul de lege privind Fondul de garantare a pensiilor private a fost aprobat miercuri si va fi lansat spre dezbatere publica, dupa care urmeaza pasii legali de adoptare a acestei legi speciale de catre Parlamentul Romaniei.

Proiectul legii privind Fondul de garantare a pensiilor private este publicat pe pagina de internet a CSSPP si va fi transmis secretariatului general al guvernului, Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale - spre analiza, Ministerului Finantelor Publice si Ministerului de Justitie - spre consultare, urmand a fi transmis apoi Parlamentului Romaniei - spre aprobare.