"Generali are in portofoliul gestionat polite complexe de daune materiale, avarii accidentale, raspunderi, echipamente electronice, terorism, uz fraudulos pentru cartile de credit, BBB (banker's blanket bond - asigurare complexa a riscurilor n.r.) pentru banci, etc", a explicat seful departamentului de riscuri corporative, Georgiana Popescu.

Ea a precizat ca mai mult de cinci banci din top 20 sunt clienti ai Generali Asigurari.

Oficialul Generali Asigurari a subliniat ca riscul de producere al daunelor mentionate este in crestere in Romania in ultima perioada, potrivit NewsIn.

"Mentionez doi factori principali care contribuie la cresterea acestora: marirea numarului de unitati bancare de la un an la altul si evolutia criminalitatii locale care a 'importat' modelele UE", a explicat Popescu.

Ea a adaugat ca suma asigurata difera in functie de tipul de asigurare solicitat. "Daca ne referim la asigurarile de bunuri, suma asigurata minima este 7,5 milioane euro, iar suma asigurata maxima este de 107 milioane euro", a spus reprezentantul Generali Asigurari.

In cazul asigurarilor de echipamente electronice, suma asigurata minima este 620.000 euro, in timp ce suma asigurata maxima este de 29,1 milioane euro, a mai spus Popescu.

In ce priveste prima anuala, reprezentantul Generali Asigurari spune ca aceasta difera foarte mult, in functie de tipul de asigurare solicitat.

"Putem vorbi, in functie de produse, si de sumele asigurate, de prime de la sute de euro la sute de mii de euro, valorile maxime atingandu-se pentru programe Master de acoperire", a explicat Popescu.

Cea mai mare dauna platita de Generali pentru o banca a fost de peste 10.000 euro si a fost cauzata de avarii la instalatiile de apa ale cladirii asigurate.

Bancile solicita si pachete de asigurari specializate, pentru care doar putini asiguratori din Romania detin cunostintele tehnice sau contractele de reasigurare care sa le permita aceste acoperiri, a mentionat oficialul Generali Asigurari.

Un alt factor important in limitarea ofertei asiguratorilor este dat de nivelul ridicat al serviciilor prestate pe care le solicita bancile, a mai spus Georgiana Popescu.