Zefir Castris, 43 de ani, directorul general al CIG Romania, estimeaza ca, in 2010, compania va vinde circa 5.000 de polite, la o prima medie estimata la nivelul de 400 de euro, de unde rezulta un nivel total al primelor brute subscrise, la finele acestui an, de 2 milioane de euro.

“Comparativ cu 2009, pentru anul acesta astept o crestere foarte mare pentru CIG Romania. Poate chiar mai mare de doua cifre, pentru ca anul 2009 a fost un an al cautarilor. In acelasi timp, odata cu schimbarile care au avut loc, lucrurile au inceput sa intre pe fagasul normal”, a comentat Zefir Castris (foto), care are o experienta de peste 10 ani in industria asigurarilor.

In 2009, compania a vandut pe piata romaneasca circa 290 de polite. “In primele 3 luni de zile am vandut peste 1.000 de polite, iar ceea ce se intampla in 2010, ca nivel al vanzarilor, este normal din punctul nostru de vedere. Daca nu functionam, ca toti ceilalti asiguratori, in contextul efectelor negative ale crizei mondiale, as fi spus ca vom vinde 7.000 de polite in 2010. Acesta este primul an de operatiuni complete, care va arata dimensiunea reala a operatiunilor CIG in Romania”, a mai declarat Castris.

Apoi, apreciaza seful subsidiarei locale a CIG, felul in care functioneaza piata asigurarilor de viata in prezent difera total de perioada similara a anului trecut, de aici si bugetarea usor conservatoare, care are in vedere vanzarea a doar 5.000 de polite in 2010. “Daca nu ar fi fost criza, ar fi fost normal sa vindem intre 7.000 si 9.000 de polite la dimensiunea fortei de vanzare si gradul nostru de intindere”, a detaliat Castris.

Compania dispune in Romania de 14 agentii traditionale, 5 brokeri (dintre care doar 3 sunt activi), 330-335 de agenti si 8 angajati. “Mergem spre o retea de vanzare din circa 400 de oameni, iar un maxim il vad la 500 de persoane pentru ca ma intereseaza mai mult performanta, cat vand ei si nu sa fie cat mai multi”, a explicat Castris.

La nivel de piata a asigurarilor de viata cresterea, comparativ cu 2009, va fi, in valoare absoluta de -1-2%, potrivit directorului general al CIG Romania. Anul trecut, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a anuntat o scadere de 13% a asigurarilor de viata in moneda locala si de 15% in euro.

Doua produse noi in 2010

Grupul ungar Central European Insurance Group (CIG) si-a lansat subsidiara pe piata locala, in toamna anului trecut, in ciuda primei scaderi din istoria locala a asigurarilor inregistrata in 2009 si a celei mai grave crize financiare dupa cea din anii ’30.

“Grupul a luat decizia de a intra in industria locala, in 2009, in timpul celei mai grave crize, pentru ca Romania este o piata foarte importanta. Potentialul pietei autohtone este indiscutabil foarte mare din punctul de vedere al numarului semnificativ de locuitori si deci potentiali clienti”, a descris, pentru Wall-Street, Zefir Castris momentul intrarii pe piata autohtona.

Totodata, necesitatea unei asigurari este indiscutabila, in opinia sefului CIG Romania, dar masura in care romanii isi permit acest lucru este discutabila tinand cont de diminuarea veniturilor si implicit scaderea nivelului de trai a acestora pe fondul crizei financiare.

Compania are pe piata un produs de tip Unit-Linked (asigurare de viata cu componenta investitionala n.red.). Astfel, cea mai mare parte a primei de asigurare platita de client este plasata in fonduri de investitii, care acopera o gama larga de metode de investitii, de la cele cu grad de risc foarte scazut pana la cele cu grad de risc ridicat. Fondurile sunt administrate de firmele de asset management Pioneer Investment, Concorde si Credit Suisse.

Intentiile CIG Romania sunt ca la inceputul acestei veri sa mai aduca pe piata un produs Unit-Linked, dar denominat in lei de data aceasta si pana in trimestrul al patrulea sau mai devreme, sa lanseze un produs de asigurare de viata traditionala, pentru clienti cu apetit scazut la risc.

Totodata, potrivit lui Castris, subsidiara locala vrea sa aplice politelor clientilor romani o clauza contractuala, care ar proteja activele acestora in cazul unor caderi ale pietelor financiare.

“Grupul are o clauza care mi se pare foarte potrivita, mai ales in vremurile pe care le traim, pentru un produs de genul unit-linked si care se numeste ethnic, pentru ca nu avem o denumire comerciala inca, “stop loss”, a mai spus Castris.

El a explicat ca este vorba despre un program de tip navigator, care urmareste evolutia fondurilor avand totodata niste paramtetri prestabiliti. In momentul in care exista o variatie mai puternica decat prevad limitele de jos ale acelor parametri automat unit-urile sunt realocate pe alte unitati de fond.

Aceasta clauza urmeaza sa fie aplicata incepand cu 1 mai pe piata ungara, iar in Romania pentru a o aplica contractelor de asigurare, compania are nevoie de o denumire comerciala si de traducerea si adaptarea conditiilor contractuale. “Clauza ar putea fi aplicata atat la contractele viitoare, cat si la cele deja incheiate, dar la cererea clientului, bineinteles, nu este obligatoriu”, a concluzionat directorul general al CIG Romania, pentru Wall-Street.

Pana in prezent, grupul maghiar a investit, in vederea lansarii companiei in Romania, 2 milioane de euro, alte 3 milioane de euro fiind bugetate pentru investitii anul acesta.

Intrarea pe profit a CIG Romania este estimata de Castris in urmatorii 5-7 ani. “Nu cred ca exista break-even (momentul in care cheltuielile sunt egalate de venituri n.red), pe piata romaneasca, in mai putin de 5 ani”.

Central European Insurance Group (CIG), din care compania face parte, a avut subscrieri de 14 milioane de euro in 2009 si urmeaza sa fie listat la bursa maghiara in luna septembrie. Grupul are operatiuni in Ungaria, Bulgaria si Romania.

Fostul director de vanzari al KD Life, la sefia CIG Asigurari

Fostul director de vanzari al KD Life, la sefia CIG Asigurari