Austriecii aflati la conducerea Volksbank Romania au pregatit pentru 2011 o strategie de relansare a activitatii de retail. Banca se va axa pe servicii bancare si produse de creditare de baza.

“Banca a pus la punct o strategie de relansare a activitatii comerciale, ale carei prime efecte se vad deja de cateva saptamani. Am inceput cu lansarea de produse non-risc: carduri moderne, mobile banking, pachete de produse”, a declarat, pentru wall-street.ro, Lucian Cojocaru (foto), vicepresedintele de retail al Volksbank Romania.

Volksbank a inceput procesul de migrare a tuturor cardurilor din portofoliu la tehnologia EMV, fapt ce permite emiterea de carduri cu cip incorporat. Cardurile cu banda magnetica emise de banca si aflate in circulatie urmeaza sa fie inlocuite la momentul reinnoirii sau in caz de pierdere, deteriorare ori furt. In plus, Volksbank a extins functionalitatile serviciului de internet banking prin implementarea platformei de internet accesibila de pe telefonul mobil.

Volksbank pune cip pe carduri

Volksbank pune cip pe carduri

Volksbank va relansa in curand si operatiunile de creditare, urmand sa acorde produse de creditare de baza. Banca va acorda imprumuturi in lei sau in euro, renuntand la creditele in franci elvetieni pe care le avea in trecut in oferta.

“Vom lansa foarte curand si noi produse de economisire si de creditare, asigurari, transfer de bani sau servicii de plati de facturi. Oferta de credite va fi in lei si euro si va cuprinde, pentru inceput, produse de baza: overdraft, Prima Casa si credite pentru achizitiile imobiliare”, afirma Lucian Cojocaru.

Volksbank Romania gestiona, dupa primele noua luni din 2010, active in valoare totala de 4,8 miliarde de euro, in scadere cu 8,6% fata de finalul anului precedent. Banca s-a confruntat in 2010 cu grupurile de clienti nemultumiti de anumite clauze din contractele de credit, care au decis sa cheme Volksbank in instanta.

Citeste si:

Peste 1.000 de clienti nemultumiti au depus, in noiembrie 2010, la Tribunalul Bucuresti doua cereri de chemare in judecata a bancii, pentru eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, si au solicitat suspendarea platii ratelor la imprumuturi pana la momentul solutionarii litigiului.

In decembrie 2010, instanta a respins cererea clientilor Volksbank de suspendare a platii ratelor la credite.

Instanta a respins cererea clientilor Volksbank de suspendare a platii ratelor la credite

Instanta a respins cererea clientilor Volksbank de suspendare a...

Vicepresedintele Volksbank Romania sustine ca banca a ramas permanent deschisa dialogului cu clientii sai si, pentru clarificarea conditiilor comerciale, in baza OUG 50/2010 banca a propus o structura clara a dobanzii si costurilor. Cojocaru a explicat ca banca a propus clientilor si un pachet de solutii, avand ca scop final stabilizarea si reducerea ratelor lunare.

“Majoritatea clientilor interesati au acceptat propunerile bancii, iar astazi avem sub 2% din clienti care continua demersurile de negociere. Acest proces de negociere amiabila ramane deschis si in contextul conturat de Legea 288, banca fiind interesata de consolidarea bazei de clienti si extinderea serviciilor catre acestia, tintind catre statutul de <<banca de casa>>”, afirma vicepresedintele bancii.

El a explicat, in octombrie 2010, ca banca a propus clientilor reasezari de dobanzi, a transformat o parte din cost in dobanda fixa, a propus comisioane mai mici si in unele cazuri chiar a renuntatat la comisioane. Conflictul dintre Volksbank si clientii nemultumiti a pornit de la comisionul de risc perceput de banca.

INTERVIU: Lucian Cojocaru, Volksbank: Am discutat cu 20-25% dintre clientii nemultumiti

INTERVIU: Lucian Cojocaru, Volksbank: Am discutat cu 20-25% dintre...

Volksbank a anuntat, la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut, ca a desemnat cate o persoana in fiecare agentie a bancii care sa se ocupe de relatia de comunicare cu clientii.