Retailerul a vandut cu aproape 70% mai mult in primele patru luni din acest an fata de perioada similara din 2010, in timp ce piata de retail electroIT a avansat cu 10%, a afirmat pentru wall-street.ro, Adrian Olteanu, directorul general al Flanco. In primul trimestru al anului trecut, retailul electroIT a fost de 271 de milioane de euro, potrivit companiei de cercetare GFK Romania.

Olteanu adauga ca majoritatea competitorilor au avut vanzari mai mici de 10-15%, iar, astfel, avansul pietei a fost determinat de cresterile de zeci de procente ale Flanco si eMag, companii care fac parte din grupul Asesoft, controlat de oamenii de afaceri Sebastian Ghita si Iulian Stanciu.

Cota de piata actuala a Flanco, de aproximativ 10,5%, este cea mai mare din ultimii patru ani, desi suprafata de vanzare este acum cu 35% mai mica decat in 2008 si cu 25% mai mica decat in 2009. Olteanu estimeaza ca in acest an piata de retail electroIT va fi de aproximativ 1-1,1 miliarde de euro, in crestere cu 7-10% fata de nivelul de aproximativ un miliard euro inregistrat anul trecut.

“Ne propunem pentru viitorul imediat mentinerea tendintei de crestere a cotei de piata, printr-o dezvoltare organica sustinuta si stabila, dar si prin extinderea retelei actuale de magazine.” declara Adrian Olteanu, directorul general al Flanco Retail.

La inceputul acestui an, suprafata de vanzare a Flanco era de circa 34.000 metri patrati, iar managementul companiei isi doreste sa ajunga la 38.000 mp pana la finalul lui 2011, in urma extinderii retelei de magazine. Retailerul are in prezent un spatiu de peste 35.000 de mp, iar vanzarea medie pe mp este de circa 3.000 de euro, potrivit reprezentantilor retailerului.

Compania si-a majorat semnificativ vanzarile si cota de piata in ultimul an, avand in vedere ca in decembrie 2009, cand retailerul intra in insolventa, acesta mai detinea doar 4% din piata locala de retail electroIT. In septembrie 2009, dupa ce luni de zile managementul a taiat masiv din cheltuieli si a recurs la numeroase promotii pentru a atrage clienti, cota retailerului crescuse la 8,5%.

“Depasirea asteptarilor privind cota de piata a fost realizata prin cresterea semnificativa a vanzarii pe metru patrat, in urma unui amplu program de optimizare si eficientizare a performantelor angajatilor” a explicat Olteanu.

Compania are o retea de 75 de magazine, iar pana la sfarsitul lui 2011 ar putea ajunge la aproape 80 de unitati. O parte dintre aceste inaugurari vor fi relocari, iar in unele cazuri doua magazine mai mici vor fi unite intr-o unitate mai spatioasa.

Deschiderile vor fi in centre comerciale ori pe artere cu trafic mare. In prezent, aproximativ 40% dintre magazinele Flanco sunt in zone stradale, insa acest lucru se intampla doar in orasele mici, unde nu exista centre comerciale.

Citeste si:

In urmatoarea perioada, conducerea companiei isi doreste sa inaugureze noi unitati in Capitala.

"Trebuie sa avem o acoperire mai buna in Bucuresti", spunea recent pentru wall-street.ro, Adrian Olteanu.

Magazinul Flanco cu cele mai mari vanzari este cel din centrul comercial Sun Plaza, aflat in zona de sud a Bucurestiului.

Acesta are vanzari lunare de aproximativ doua milioane de lei (aproape 0,5 mil. euro), insa datorita sarbatorilor de Paste si Craciun vanzarile pe tot parcursul acestui an ar putea ajunge la in jur de 24 milioane de lei (in jur de sase milioane de euro).

In prezent Flanco are aproximativ 630 de angaiati si ar putea creste pana la 750 de salariati pana la finalul anului.

Cum a trecut Flanco de la insolventa la cea mai mare cota de piata din ultimii patru ani:

Decembrie 2009: declansarea procesului de reorganizare judiciara
Decembrie 2009: cota de piata scade cu 40% in numai o luna, pe fondul deschiderii procedurii de insolventa
Ianuarie 2010: managementul Flanco este schimbat, Adrian Olteanu preluand functia de CEO.
Martie 2010: compania scade costurile cu 40% fata de noiembrie 2009.
Februarie-Iunie 2010: compania implementeaza un amplu program de stimulare a vanzarilor
Iunie 2010: Flanco reintra pe break-even, dupa 21 de luni de pierderi si depaseste cota de piata din 2009
Iulie 2010: Flanco depune planul de reorganizare la Tribunalul Bucuresti
August 2010: Creditorii au aprobat planul de reorganizare al Flanco
Septembrie 2010: Compania Asesoft Web, detinuta de Iulian Stanciu si Sebastian Ghita, actionari ai grupului Asesoft, cumpara 60% din Flanco pentru 14 milioane de euro. Restul de 40% din retailer este detinut de ING, Unicredit Tiriac Bank si BRD- Groupe Societe Generale, banci care au creditat compania in perioada de extindere si carora Flanco nu le restituisera.

Flanco Retail este compania care anul trecut a preluat activitatea Flanco International, dupa ce aceasta a intrat in insolventa in decembrie 2009.

Flanco are o cota de aproximativ 8,5% din piata de retail electroIT.

Aprilie 2011: Flanco Retail are o cota de piata de 10%.
Mai 2011: Compania a ajuns la o cota de 10,5%.