Raportul MarkMonitor arata ca Utilizarea Sender ID in randul companiilor s-a triplat, de la 7% in iulie 2007 la 21% in prezent. Aproximativ 32% dintre toate e-mail-urile trimise sunt acum in acord cu SenderID. SenderID a fost original dezvoltat de Microsoft, SendMail si alte companii ca un tip de sistem Caller ID pentru mesajele e-mail. Internet Engineering Task Force lucreaza in prezent la elaborarea unei specificatii Sender ID, prima schita fiind lansata in iunie 2004.

Sender ID permite companiilor sa ataseze informatii unui domeniu Internet care le spune destinatarilor e-mail care adrese sunt autorizate pentru a trimite e-mail-uri de pe acel domeniu. Acesta permite sistemului care primeste mesajele sa recunoasca daca sunt legale sau au fost falsificate de un alt domeniu.

Microsoft a lansat si o noua oferta, MSN Postmaster Services, care furnizeaza informatii si unelte ce vin in sprijinul furnizorilor de servicii, ajutandu-i sa isi gestioneze mai bine infrastructurile e-mail pentru utilizatorii MSN si Windows Live. Unealta poate fi utilizata si pentru a descoperi si stopa computerele care trimit spam.