Produsele Benq de iluminat se vand sub brandul Qisdesign si sunt impartite in doua categorii: pe de o parte, produse exclusiviste, de nisa, care pot fi cumparate de utilizatorii finali, iar, pe de alta parte, produse de iluminat public, stradal, care se adreseaza primariilor, companiilor, institutiilor publice.

Segmentul de produse premium cuprinde 30 de modele, care au preturi intre 300 si 3.000 de euro. Acestea nu sunt inca disponibile de piata, dar vor putea fi cumparate in perioada urmatoare din magazine exclusiviste de mobilier si decoratiuni, dar si din ateliere ale designerilor romani. Sistemele de iluminat sunt inspirate din elemente precum unduirile unei rochii de flamenco, din liniile corpului meduzei, din tehnica origami, zborul pescarusilor, din recife de corali, dar si din felul in care este construit un pian. De altfel, o parte din aceste corpuri au fost realizate in colaborare cu Muzeul National de Biologie Marina si Aquarium din Taiwan.

Borze: Produsele acestea trebuie sa fie scumpe, altfel nu se vand

“Produsele acestea trebuie sa fie scumpe, pentru ca daca nu sunt scumpe, nu se vand. Nu ne vom baza pe vanzari de volum. Aceste produse vor fi expuse in buticuri, in hoteluri”, a declarat pentru wall-street.ro, Mike Borze, vicepresedinte al Benq in Europa.

Pe de alta parte, pe segmentul de sisteme de iluminat public, compania deruleaza in prezent zece proiecte, in special in zona de vest a tarii, iar managementul isi doreste ca pana la finalul anului sa ajunga la 40-50 de contracte cu valori mici. In general un proiect mic este de pana in 50.000 de euro si inseamna instalarea a 50-100 de becuri, in timp ce unul mare este de 1-3 milioane de euro si poate reprezenta si instalarea a 30-40.000 de becuri.

Mike Borze afirma ca initial targeteaza contractele cu valori mici, pentru ca incheierea a cateva zeci de astfel de parteneriate ii vor aduce ulterior si unul mare.

Citeste si:

“Nu incepem cu proiecte mari, pentru ca vreau sa vad si care este rata de esec, cum functioneaza acestea. Vrem sa mergem conservatori”, explica oficialul Benq.

Cele mai importante categorii in businessul Benq pe piata locala sunt cele de proiectoare, monitoare si camera foto. Astfel, proiectoarele au insemnat 50% din businessul companiei in Romania in 2012, monitoarele-35%, iar camerele foto 15%.

In primul trimestru din acest an, compania a inregistrat in Romania vanzari in crestere cu aproximativ 10% fata de perioada similara a anului trecut.

Brandul Qisdesign a fost lansat in 2009 si face parte din grupul Benq, care reuneste peste 16 companii taiwaneze independente cu venituri anuale de peste 21 de miliarde de dolari. Qisdesign ofera solutii pentru design industrial, design grafic, cercetare de piata, interfete cu utilizatorul, design mecanic, design asistat de computer (CAD) si productie de prototipuri.