Microsoft, cel mai mare producator de soft din lume, a dezmintit zvonurile potrivit carora ar lucra la dezvoltarea unui concurent pentru iPod-ul celor de la Apple. Surse din industria muzicala in format digital declarasera pentru publicatia New York Times ca Microsoft va scoate pe piata un player de muzica digitala care, spre deosebire de iPod, ar fi fost wireless, permitand astfel utilizatorilor sa descarce de oriunde melodii in format digital. Produsul ar fi venit astfel ca o mutare logica in strategia Microsoft care s-a aliat de curand cu MTV pentru a oferi un magazin online de muzica digitala denumit Urge.

Gigantul industriei software si al consolelor de jocuri a calificat aceste informatii ca fiind “zvonuri si speculatii” adaugand ca in acest moment nu exita niciun anunt in acest sens pe care Microsoft ar putea sa il faca. Initial, rivalul iPod-ului trebuia sa fie noul device al celor de la Microsoft numit Origami, numai ca acesta din urma are mult mai multe functii, de la functiile unui Tablet PC la cele ale unui notebook. Lansarea serviciului Urge, care rivalizeaza cu magazinul online al celor de la Apple iTunes, a mentinut in actualitate posibilitatea dezvoltarii unui nou player care sa rivalizeze cu iPod-ul Apple.

Dezmintirile Microsoft vin in contextul in care Apple detine deja o cota covarsitoare din piata playerelor digitale si cea a download-urilor de muzica in format digital. Aproape 20% din caminele europene au un MP3 player din gama iP-durilor (termen care a ajuns sa defineasca un produs in sine desi el este o marca). Din aceste motive analistii asteapta cu nerabdare aparitia unui concurent pentru Apple, creditand Microsoft cu sansele cele mai mari pentru realizarea unui produs asemanator.

Microsoft nu este singura companie despre care au aparut zvonuri ca ar incerca dezvoltarea unui concurent pentru iPod-ul Apple. Astfel, Amazon doreste lansare unui player de muzica digitala precum si a unui magazine online de muzica digitala. Retailerul online va subventiona puternic dispozitivul la fel cum operatorii de telefonie mobila subventioneaza telefoanele celulare. In plus, player-ul celor de la Amazon va veni cu o serie de hit-uri preinstalate in memorie, reducand astfel pe termen scurt cheltuielile clientilor care nu vor mai plati pentru descarcare respectivelor melodii.

Aparitia unor noi jucatori pe piata playerelor de muzica digitala si a magazinelor online este logica daca privim succesul inregistrat de Apple. Compania a comercializat in ultimele sase luni peste 22,5 milioane de unitati din seria sa de playere digitale, in ultimul trimestru din 2005 inregistrand un profit net de 565 de milioane de dolari, in crestere cu 121,5% comparativ cu perioada similara din 2004.