Este un lucru deja bine cunoscut faptul ca Romania are nevoie din ce in ce mai mare de specialisti in IT – salariile lor sunt mari si similare cu cele din Europa de Vest sau SUA, vorbind de mii de euro, lunar, pentru programatori. Cele doua companii de mai sus au intuit posibilitatile deschise de Brexit, incercand astfel sa convinga IT-isti sa vina in Romania.

Ironia este, probabil, faptul ca unul dintre factorii cheie pentru campania de parasire a Uniunii Europene a fost chiar numarul ridicat de romani si alte nationalitati din Balcani care „au inundat” Mare Britanie, datorita politicilor de liber acces la locuri de munca in spatiul comunitar.

Head Hunting IT a declarat miercuri ca „Brexit este principalul motiv pentru care am decis sa incercam sa atragem talentele tech din Marea Britanie si sa le oferim oportunitati de job-uri excelente, intr-o tara care ramane in Uniune – Romania. In prezent, piata IT din Romania are nevoie de inca circa 15.000 de specialisti, in timp ce absolventii din facultati de specialitate numara doar 7.000 pe an”.

Deficit de specialisti IT, la nivel european

Conform Comisiei Europene, exista un deficit de 500.000 de specialisti IT in Uniunea Europeana, scrie presa internationala.

Un sondaj recent arata ca 87% dintre angajatii companiilor de tehnologie, inclusiv Microsoft UK, au votat impotriva iesirii din UE, si 70% dintre aceste companii s-au aratat ingrijorate ca un vot pozitiv ar putea submina autoritatea Londrei ca hub de tehnologie”, argumenteaza reprezentantii Head Hunting IT.

Citeste si:

Campania subliniaza ca printre beneficiile relocarii in Romania se numara salarii competitive in cadrul unor companii majore din Bucuresti si Cluj-Napoca, Romania fiind o tara cu preturi mult mai mici decat in Marea Britanie.

Razvan Rada, romanul care conduce Head Hunting IT, spune ca firma lui targeteaza specialisti care traiesc si muncesc in Marea Britanie si care s-ar putea simti lezati de climatul din tara lor, datorat Brexit-ului.

Aceasta nu este prima campanie realizata de romani, de la referendum, prin care incearca sa atraga britanici in tara. O campanie de Facebook, Transylvania Beyond, incearca sa atraga antreprenori britanici in teritoriul asociat cu Dracula.