In urma cu un an cei doi mari operatori de pe piata autohtona, Orange si Connex-Vodafone (cum se numea atunci) primeau un cadou verde cu iz de moussaka si dolmades. Cosmote a intrat pe piata din Romania, mizand pe tariful unic inclus in abonamentul standard, si pe preturile mici pentru utilizatorii de cartele. Potrivit specilistilor anul trecut s-a produs Revolutia in industria telecomunicatiilor mobile romanesti.
Oficialii au tintit de la inceput o pozitie importanta pe piata telefoniei mobile din Romania. Sperantele acestora se intemeiau pe faptul ca telefonia mobila avea anul trecut un procent de piata de sub 60%, sub nivelul inregistrat in alte tari.

Astazi grecii sunt foarte optimisti. Cosmote va avea peste un milion de clienti la finele acestui an, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Nikolaos Tsolas odata cu sarbatorirea primului an de functionare dupa relansarea operatiunilor comerciale. Tsolas estimeaza o cota de piata de 6,5% pana la finele anului si ca acoperirea retelei Cosmote va atinge 95% populatie si 82% teritoriu la sfarsitul anului in curs, iar in 2007, 98% populatie si 95% teritoriu.

Mai mult, oficlialul grec a indicat ca strategia grupului prevede ca portofoliul de clienti al intregului grup Cosmote sa creasca cu 50% pana la finele anului 2009, la 15 milioane de utilizatori.

Vodafone apasa pe acceleratie

Ziua de ieri nu s-a rezumat numai la aniversarea companiei Cosmote. Chiar in cursul zilei de ieri, coincidenta sau nu, directorul general al Vodafone Romnia, Liliana Solomon, a declarat ca Vodafone a recuperat o mare parte a diferentei fata de Orange Romania in privinta veniturilor datorita cresterii numarului de clienti.

Potrivit Lilianei Solomon, telecomul mobil romanesc este impartita, in privinta cotei de piata astfel: Orange Romania - 47,6% , Vodafone Romania - 45,4%, Cosmote Romania - 4,3% si Telemobil 2,7%. Aceste cifre au fost confirmate si de Nikolaos Tsolas.

Cum arata telecomul mobil romanesc la un an de la Revolutie
Vodafone a comunicat o noutate in strategia companiei pe piata autohtona. Compania intentioneaza sa investeasca intr-o retea fixa de telecomunicatii in Romania, in contextul extinderii operatiunilor globale de voce si date, a declarat la Londra, pentru Reuters, Paul Donovan, director in cadrul grupului Vodafone.

Vodafone doreste sa incheie parteneriate cu firme romanesti de telecomunicatii prin linii fixe sau ar putea sa isi dezvolte propria retea pentru a oferi servicii complete de telecomunicatii, a spus Donovan, citat de NewsIn.

Vodafone Romania a inregistrat in primul semestru din 2006 venituri din servicii de 603,5 milioane dolari, in crestere cu 31% fata de periada similara a anului trecut.

In trimestrul iulie-septembrie 2006, veniturile obtinute au fost de 331,8 milioane dolari. Venitul mediu pe utilizator a atins valoarea de 15,5 dolari, in crestere cu 2% fata de anul trecut.

In perioada aprilie-septembrie din 2006, Vodafone Romania a adaugat 771.571 de clienti noi, dintre care 420.323 au fost adaugati in trimestrul trei (iulie-septembrie).

Numarul total de clienti ai operatorului a ajuns la 7,15 milioane, si reprezinta o crestere cu 29% fata de perioada similara a anul trecut.Vodafone Romania, avea un numar de 6,73 milioane de clienti la 30 iunie 2006.

Clientii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 34% din baza totala de clienti ai Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 66%, la 30 septembrie 2006.

Bilantul Cosmote la 12 luni

Planuri optimiste dupa un an greu dar revolutinar. Aceasta ar fi concluzia grecilor dupa un an de la relansarea pe piata locala. Numarul clientilor Cosmote Romania a crescut cu 138.000 in trimestru trei si a atins aproape 670.000 la sfarsitul lunii septembrie, cifre care se corespund unei cote de 4,3% din piata de telefonie mobila romaneasca.

Majoritatea bazei de clienti a Cosmote Romania este compusa din utilizatori de servicii preplatite (circa 83%), ca urmare a ofertelor agresive ale companiei pe acest segment.

Venitul mediu per utilizator servicii cartela si abonament a crescut la 6,2 euro fata de 5,4 euro inregistrat la sfarsitul lunii iunie,oficialii Cosmote precizand ca se asteapta sa continue sa creasca odata cu marirea bazei de clienti si imbunatatirea acoperirii.

Cum arata telecomul mobil romanesc la un an de la Revolutie
In perioada iulie - septembrie 2006 veniturile Cosmote Romania s-au ridicat la 12,5 milioane de euro , in timp ce pierderile nete s-au cifrat la 21,3 milioane de euro.

In al doilea trimestru al anului in curs, Cosmote a inregistrat venituri de 7,9 milioane de euro, iar 6,1 milioane de euro venituri a avut in trimestrul I. Operatorul elen inregistra o pierdere neta de 44,9 milioane de euro la sfarsitul semestrului I al anului 2006, pierdere de asemenea datorata investitiilor in relansarea companiei, rebranding si investitii in infrastructura.

Orangeul bate miliardul

Orange Romania estimeaza ca va obtine venituri totale de peste un miliard de euro, in 2006, in crestere fata de anul trecut, cand au fost de 870 milioane euro, a declarat recent Richard Moat, directorul general al companiei.

Orange Romania a realizat o cifra de afaceri de 788 milioane euro pe primele noua luni din 2006, in crestere cu 25% fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit Raportului publicat joi de France Telecom, actionarul majoritar al companiei. In trimestrul al treilea, cifra de afaceri a companiei a fost de 284 milioane euro, in crestere cu 26,3% fata de aceeasi perioada din 2005.

La 30 septembrie 2006, Orange Romania avea peste 7,5 milioane de clienti, in crestere cu 20,5% fata de cei 6,2 milioane de clienti pe care ii avea la sfarsitul trimestrului al treilea din 2005. C ompania de telefonie mobila are 131.000 de clienti pentru comunicatii mobile in banda larga (broadband), comparativ cu 109.000 clienti la jumatatea anului 2006.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri