BRAT a decis in luna iulie 2006 realizarea unui sistem de masurare a performantelor siteurilor web romanesti. Acest sistem va oferi date despre traficul, audienta si profilele socio-demografice ale utilizatorilor siteurilor membrilor BRAT.

“Primele date de trafic vor fi disponibile in trei luni, iar cele de audienta vor fi prezentate peste aproximativ sase luni”, a declarat pentru Wall-Street Arina Ursache, director general BRAT Romania. Potrivit reprezentantului BRAT, acest sistem de masurare va oferi pietei de publicitate online din Romania “moneda” dupa care se va tranzactiona spatiul publicitar, creand premisele cresterii investitiilor in acest mediu.

In perioada urmatoare, echipa de Internet BRAT va fi compusa din doua persoane, iar compania germana Spring va fi reprezentata de cinci specialisti.

In ceea ce priveste modul in care se va realiza plata studiilor, lucrurile inca nu au fost stabilite. “In acest moment, exista trei versiuni de finantare, insa cu ocazia urmatoarei sedinte care va avea loc peste doua saptamani vom stabili cum vor fi suportate aceste costuri atat de publisheri, cat si de agentiile de publicitate si regii”, ne-a declarat Arina Ursache. In opinia oficialului BRAT, una din variante care va fi luata in calcul consta in plata unei taxe in functie de traficul siteurilor astfel incat “siteurile mici sa suporte mai putin din totalul costurilor”.

Pentru stabilirea companiilor de cercetare cu care BRAT urmeaza sa realizeze studiul de masurare a siteurilor web, a fost organizata o selectie de oferte. BRAT a efectuat selectia ofertelor furnizorilor de solutii tehnice cu sprijinul lui Manuel Sala, consultantul independent al BRAT, director tehnic al OJD Interactiva (asociatie similara BRAT din Spania).

Pornind de la cerintele pietei romanesti, Departamentul Internet din cadrul BRAT a lansat brieful sistemului de masurare si a primit 7 oferte. Acestea au fost supuse unui proces de evaluare si selectie in doua etape. Dintre companiile care au transmis oferte catre BRAT, au fost selectate in prima etapa trei companii pentru a-si prezenta ofertele in Bucuresti, Gemius (Polonia), Spring GmbH (Germania) si Weborama (Franta).

Citeste si:

In cadrul sedintei Adunarii Generale a Departamentului Internet de la sfarsitul saptamanii trecute, membrii departamentului au desemnat castigatorul selectiei de oferte pentru solutia tehnica, compania germana Spring GmbH. Acestia vor oferi BRAT solutia tehnica de masurare a traficului si a audientei siteurilor web, a profilelor socio-demografice ale vizitatorilor acestor siteuri si include in oferta sa monitorizarea campaniilor publicitare din online. Compania germana ofera in prezent aceste servicii pe pietele din Germania, Spania, Austria si Elvetia si are o bogata experienta in oferirea de solutii si tehnologii in domeniul online.

BRAT a facut astfel cel mai important pas in sensul lansarii cu succes a sistemului de masurare a siteurilor web romanesti. Acest sistem va fi realizat la cele mai inalte standarde de calitate si dupa metode internationale consacrate in domeniu, anunta reprezentantii BRAT.

Dupa implementarea propriu-zisa a sistemului, primele date furnizate referitoare la performantele siteurilor web vor fi disponibile la jumatatea anului in curs. BRAT va deveni astfel furnizorul recunoscut al indicatorilor de performanta a doua dintre mediile de publicitate din Romania: presa scrisa si Internet.

Studiul BRAT de masurare a performantelor siteurilor web se adreseaza tuturor siteurilor care functioneaza pe piata de publicitate din Romania, indiferent de continutul sau specificul lor. Editorii siteurilor pot beneficia de rezultatele acestui sistem pentru siteurile proprii dupa afilierea la BRAT si contribuind la realizarea studiului.