Quigo Technologies, un start-up care se ocupa cu vanzarea publicitatii contextuale, atrage tot mai mult atentia competitorilor mai mari. Astfel, compania cu sediul in New York, ataca suprematia Google si Yahoo pe piata publicitatii online dupa ce mai multe site-uri de media importante au renuntat la vechile contracte si au semnat cu Quigo, anunta publicatia New York Times.

In ultimul an si jumatate, Quigo Tehnologies a atras un grup de nume importante printre care, ESPN.com, FoxNews.com si 17 site-uri care apartin Cox Newspapers. Acestea au decis sa incheie colaborarea cu Google sau Yahoo si semnand ulterior cu Quigo.

Potrivit comentatorilor New York Times, in comparatie cu Yahoo si Google, Quigo ofera transparenta si control intr-o industrie care poate fi adeseori lipsita de transparenta. In opinia acestora, chiar daca Google si Yahoo sunt platite pentru a vinde publicitate contextuala pe pagini web, ei nu ofera alte informatii relevante advertiserilor despre aceste siteuri.

Quigo detine, in prezent, aproximativ 10% din piata de publicitate contextuala, iar ritmul de crestere este sustinut.

Citeste si:

Kim Malone, directorul de vanzari online si al operatiunilor Google AdSense, a afirmat ca Google nu se simte amenintat de asaltul companiei Quigo. “Povestea lui David si Goliat va fi intotdeauna de interes, insa in acest caz nu va fi valabila”, a comentat ironic Malone.

Grupul Google va controla in 2007 aproximativ 28,3% din cheltuielile pentru publicitatea online din Statele Unite ale Americii, a carei piata inregistreaza o crestere puternica, majorand avansul in fata firmei rivale Yahoo!, a carei parte va fi de 17,3%.

In 2006, Google a acaparat 24,7% din aceasta piata, fata de cele 17,5 procente inregistrate de grupul rival Yahoo!, avand in vedere ca in 2004 cele doua grupuri inregistrat cote de piata egale, de 19,5% fiecare, conform studiului realizat de institutul specializat in publicitatea online, eMarketer.

In Statele Unite, veniturile provenite din publicitate ale grupului Google ar putea atinge 5,5 miliarde dolari in 2007, ceea ce reprezinta o crestere de 36,5% fata de anul trecut, cu mult peste cele 3,4 miliarde de dolari estimate pentru Yahoo!, aceasta cifra reprezentand o crestere de 17,5%, inferioara celei din 2006.