Autoritatea Nationala de Reglementare a prezentat, marti, companiilor strategia de reglementare pana in 2010 care se va concentra pe promovarea concurentei, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si promovarea inovatiei si protectia drepturilor si intereselor utilizatorilor.

Strategia pe care Autoritatea de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) si compania de consultanta TASC o vor realiza are ca obiectiv consolidarea increderii mediului de afaceri in sectorul comunicatiilor, oferind jucatorilor din piata si potentialilor investitori o predictibilitate sporita a activitatii de reglementare. In urma strategiei, Autoritatea va beneficia de un sistem operational unitar de obiective strategice, precum si de un set de principii, politici si instrumente de monitorizare a evolutiei pietelor, avertizare si fundamentare a deciziilor de reglementare.

"Indeplinirea obiectivelor fundamentale ale activitatii de reglementare in cadrul sectorului comunicatiilor electronice, unul dintre cele mai performante si dinamice sectoare ale economiei romanesti, impune cu necesitate existenta unei abordari strategice la nivelul institutiei chemate sa coordoneze aceasta activitate", a declarat presedintele ANRCTI, Dan Georgescu.

Reprezentantii ANRCTI si cei TASC au prezentat obiectivele, metodologia si planul de lucru al proiectului, modalitatile in care reprezentantii industriei, ai asociatiilor din domeniu si ai altor institutii publice se pot implica in proiect, precum si modul in care rezultatele proiectului vor fi utilizate in fundamentarea cadrului de reglementare a pietei romanesti de comunicatii pana in anul 2010.