Flamingo International a incheiat primul trimestru cu o pierdere de 3,4 milioane de euro, raportata la o cifra de afaceri de 36,3 milioane de euro. Rezultatele companiei au fost influentate de actiunile realizate anul trecut si la inceputul acestui an, ca parte a strategiei retailer-ului de a-si consolida afacerile si pozitia pe piata de profil. Aproape toti indicatorii financiari au evoluat mai bine decat estimarile Grupului Flamingo de la inceputul anului: cifra de afaceri si profit aferent vanzarilor mai mari cu 1% fata de buget precum si o crestere a valorii EBITDA cu 20% comparativ cu estimarile grupului.

"Faptul ca Flamingo International a reusit sa atinga si chiar sa depaseasca estimarile noastre privind rezultatele financiare aferente primului trimestru ale anului arata ca efectele pozitive ale integrarii Flanco incep sa fie vizibile", a declarat citat de NewsIn, directorul general executiv al Flamingo International, Jiri Rizek.

Conducerea companiei estimeaza ca va recupera pierderile de 3,4 milioane de euro inregistrate in primul trimestru abia incepand cu a doua jumatate a anului, mentinand estimarile anterioare privind profitul si cota de piata. "Nu ne asteptam sa trecem pe profit nici in trimestrul doi, ci abia incepand cu trimestrul trei din 2007, deoarece trebuie sa recuperam mai intai pierderile din prima parte a anului. Acestea sunt datorate in mare parte finalizarii procesului de implementare al fuziunii dintre cele doua companii Flanco si Flamingo", a declarat directorul general executiv al Flamingo International.

Oficialii companiei isi mentin si estimarile pentru acest an si spera ca pana la finalul lui 2007 sa obtina un profit de 500.000 euro si sa pastreze aceeasi cota de piata de 18% realizata in 2006. "Exista posibilitatea sa trecem pe profit financiar in a doua jumatate a anului, dar acesta nu va fi operational. Deasemenea, mai putem spune ca investitiile actuale in extinderea retelei de retail ne manaca profitul", a mai spus Rizek.

Miza pe redimensionare

Flamingo International vea ca anul acesta sa isi extinda reteaua la 147 de magazine si isi propune sa atinga o suprafata totala de vanzari de 59.000 metri patrati, iar in anul 2008 aceasta va ajunge la 75.000 metri patrati. Investitiile planificate pentru acest an se ridica la 4,5 milioane de euro.

Grupul si-a propus de asemenea extinderea retelei de magazine Flanco World, care vor avea o pondere de 33% din numarul de magazine ale retailerului, fata de numai 12% anul trecut si redimensionarea lanturilor de retail Flanco si Flamingo Computers.

Citeste si:

Dezvoltarea serviciilor pentru clienti reprezinta directia principala strategiei Flamingo pentru anul acesta, prin optimizarea serviciilor pe care grupul deja le ofera, precum livrarea si instalarea la domiciliu, asamblarea, comenzi online si inchirierea de echipamente IT dar si prin implementarea unor noi servicii precum cele dedicate segmentului de white goods.

Pentru a obtine o structura de servicii performanta, Flamingo va investi in programe de training pentru angajati si in studii de piata profesionale care sa ofere grupului informatii exacte despre nevoile si cerintele clientilor sai.

Oficialii Flamingo estimeaza ca in 2007 ritmul de crestere a pietei de retail se va accelera, in special in cel de-al doilea semestru, ajungand la o valoare de un miliard euro la finalul anului, si la 1,4 miliarde euro in anul 2009. Sectorul de IT&C are cel mai mare potential de crestere, conform reprezentantilor Flamingo care se asteapta ca in 2009 acesta sa detina o pondere de 40% din intreaga piata de retail, in timp ce cota segmentelor de white si brown goods va scadea la 30%, fata de 35% respectiv 30% anul trecut.

Grupul Flamingo International deruleaza activitati de retail si distributie, produsele comercializate fiind din gamele IT&C, electronice si electrocasnice. Magazinele sunt operate sub brandurile Flanco World, Flamingo Computers si Flanco, fiecare dintre acestea fiind specializat pe segmente de produse si clienti diferite.

Reteaua Flanco World cuprinde magazine de suprafata mare (1,800 – 3,000 mp), amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat de catre clienti. Primul magazin Flanco World a fost lansat in noiembrie 2005, in Brasov, iar in prezent exista zece magazine Flanco World in toata tara.

Lantul de magazine Flamingo Computers, cu cele peste 50 de locatii existente in Romania, este liderul pietei locale de IT&C, detinand primul loc pe piata calculatoarelor pentru al 4-lea an consecutiv, cu o cota de piata de 13,1% pentru 2006, in crestere cu 18,5% fata de anul 2005.

Din iunie 2005 compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti.