Imaginile sunt preluate de catre o armata de coducatori auto care au montate camere profesioniste pe bordul autoturismelor. Pentru vizualizarea imaginilor se intra in meniul Google Map si se apasa butonul “Street View” aflat deasupra imaginilor selectate, se alege adresa si prin simpla apasare a acestuia se obtine imaginea panoramica (care poate fi rotita la 360 de grade) a locului respectiv de pe harta.

Optiunea este valabila deocamdata numai pentru strazile importante din cateva orase americane: San Francisco, New York, Las Vegas, Miami si Denver, mai multe urmand a li se alatura in curand, conform declaratiilor Google.

Internetul castiga teren in ultimii ani prin aparitia hartilor digitale care contin si imagini reale. Microsoft a sesizat aceasta oportunitate inca de anul trecut, cand a declarat ca va adauga imagini digitale cat mai realiste si exacte din punct de vedere geografic platformei sale, Virtual Earth. Pana acum, Microsoft a creat imagini tridimensionale pentru 73 de state americane, Canada si Marea Britanie si intentioneaza sa lanseze noi imagini anul viitor in peste cinci sute de orase.

Google a contracarat anuntand ca va adauga imagini bidimensionale “Street View” pentru cinci orase vizualizate cu Google Map, lasand utilizatorii sa “navigeze” pe strazile din San Francisco Bay Area, New York, Las Vegas, Miami si Denver. A incurajat populatia sa utilizeze un program gratuit pentru adaugarea de cladiri tridimensionale la Google Earth, totusi fiind departe de orasele virtuale automate create de Microsoft. Utilizatorii au adaugat zeci de milioane de puncte informative pentru Google Earth, dar o replica completa a Planetei ar necesita miliarde de contribuitori.

Google Street View isi extrage datele din Immersive Media si este similar serviciului “street-side” oferit de Microsoft in Seattle si San Francisco anul trecut.

Citeste si:

Potrivit lui Erik Jorgensen, unul din directorii Microsoft, utilizatorii prefera perspectiva “Bird's Eye” care ofera imagini detaliate de aceeasi calitate de la o inaltime mai ridicata. Bazandu-se pe aceasta informatie, Microsoft a dezvoltat reteaua “Bird's Eye” pentru zonele metropolitane.

James Greiner, directorul general MapQuest, apartinand AOL, sustine in urma unui sondaj recent ca maxim unul din cinci utilizatori sunt interesati sa vizualizaze imagini avansate. El a adaugat ca MapQuest se concentreaza sa ajute oamenii in deciziile lor zilnice, cum ar fi alegerea unei rute care sa inlocuiasca un drum aflat in constructie.

Yahoo se concentreaza in detaliile ajutatoare, cum ar fi afisarea strazilor care sunt pretabile traficului in caz de urgenta si a celor mai rapide rute.

Jim Schoonmaker, presedintele Everyscape, a anuntat construirea unor orase virtuale care vor permite utilizatorilor sa descarce imagini cu interioarele cladirilor, incluzand si magazine, restaurante si chiar apartamente.