“Cu incheierea acestui contract, toate cele patru mari companii de inregistrari cunoscute la nivel mondial sunt acum oficial partenere cu YouTube”, a declarat Chad Hurley, director executiv si co-fondator al YouTube, intr-un comunicat de presa aparut joi.

EMI Music, divizie a EMI Group, va pune la dispozitia utilizatorilor YouTube videoclipurile si inregistrarile aflate sub licenta EMI. EMI promoveaza artisti ca David Bowie, Coldplay sau Rolling Stones.

Compania YouTube a fost acuzata de nenumarate ori in legatura cu piratarea continutului afisat pe site. Cea mai mare amenintare vine din partea gigantului Viacom Media, care a dat in judecata YouTube pentru un miliard de dolari (744 de milioane de euro). Grupul american, detinator al MTV si Nickelodeon, pretinde ca site-ul foloseste ilegal continutul show-urilor difuzate de ei.

“Suntem foarte incantati sa adaugam noi artisti si un nou continut media site-ului nostru pentru a-l oferi comunitatii YouTube”, sustine Hurley.

Citeste si:

“Acordul aduce clientilor nostri cea mai buna diversitate, utilizand modele inovatoare care genereaza venituri afacerii noastre, dar si creatorilor nostri”, a adaugat unul din executivii YouTube, Eric Nicoli. “ Prin acest parteneriat EMI Music si artistii sai vor fi compensati pentru munca lor”, a incheiat Nicoli.

Parteneriatul dintre EMI si YouTube vine la doar zece zile de la achizitionarea EMI de catre grupul privat Terra Firma pentru 4,74 miliarde de dolari (3,52 miliarde de euro).

Google a cumparat YouTube pentru 1,65 miliarde de dolari (1,22 miliarde de euro) in octombrie 2006.