Google nu a reusit sa depaseasca estimarile Wall Street, lucru care s-a mai intamplat o singura data pana in prezent, in cele 12 trimestre de la listarea companiei. Profitul net a crescut cu 28% si Google a acumulat o cota de piata mai mare fata de Yahoo si alti rivali din domeniul publicitar online. Castigurile au fost contracarate partial de o crestere a cheltuielilor salariale prin adaugarea de angajati, masura pe care Google a spus ca a luat-o pentru accelerarea cresterii.

"Oamenii au cheltuit ca niste marinari beti. Au exagerat cu cheltuielile iar costurile operationale sunt mult mai mari decat se astepta toata lumea", a spus analistul de la Sanford C. Bernstein, Jeffrey Lindsay. Numarul angajatilor la Google a crescut cu aproape 13% din martie pana in iunie, pana la 13.786 angajati cu norma intreaga, de la 12.238 angajati la sfarsitul lunii martie.

Actiunile Google au scazut pana la 508,50 dolari in tranzactiile after-hours, in scadere de la 548,59 dolari in timpul sesiunii de joi de la Nasdaq. Actiunile Google, care se tranzactionau in apropiere de cel mai ridicat nivel inainte de publicarea raportului, au urcat cu 15% de la jumatatea lunii mai. Google a spus ca profitul net a crescut, in al doilea trimestru, pana la 925 milioane dolari, respectiv 2,93 dolari pe actiune, fata de 721,1 milioane dolari in aceeasi perioada a anului trecut, respectiv 2,33 dolari pe actiune. Pe de alta parte, profitul net a scazut in al doilea trimestru al acestui an fata de primul, de un miliard dolari.

Citeste si:

Excluzand costurile unice si cheltuielile pentru contractele options cu actiuni, Google a afisat un profit de 1,12 miliarde dolari, respectiv de 3,56 dolari pe actiune. Acesta a fost cu trei centi pe actiune sub tintele Wall Street. Venitul brut a crescut cu 58%, pana la 3,87 miliarde dolari, in concordanta cu previziunile Wall Street. Veniturile includ plati de 1,15 miliarde dolari catre site-urile afiliate care publica reclama pentru cautarea cu Google Web, cunoscute drept costuri pentru achizitionarea de trafic.

Veniturile internationale au urcat pana la 1,84 miliarde dolari, respectiv pana la 48% din venituri, in crestere de la nivelul de 42% din vanzari atins cu un an in urma. Google, care este liderul afacerilor de cautare pe internet in SUA si are o cota de piata de peste 50%, domina mai puternic piata internationala, deoarece este folosit pentru 70% din cautarile pe internet, potrivit paginii online de cercetare de piata comScore.