Profitul net al AT&T s-a majorat pana la 2,9 miliarde de dolari sau 47 de centi pe actiune de la valoarea inregistrata anul precedent, de 1,81 de miliarde de dolari sau 46 de centi pe actiune, s-a aratat intr-un comunicat al companiei din San Antonio. Vanzarile au crescut pana la 29,5 miliarde de dolari, comparativ cu estimarile medii de 29,6 miliarde de dolari realizate de analistii Bloomberg. Profitul inregistrat de 80 de centi pe actiune a surclasat previziunile analistilor Bloomberg, care calculasera in medie un profit de 67 de centi pe actiune.

AT&T a cunoscut o crestere spectaculoasa incepand cu achizitia, anul trecut, a companiei BellSouth, in valoare de 86 miliarde de dolari. Mai mult, compania a redus personalul si costurile de marketing.

Insa contributia cea mai importanta a avut-o succesul iPhone. Presedintele AT&T, Randall Stephenson, care si-a preluat atributiile luna trecuta, a beneficiat astfel de pe urma contractului exclusiv dintre AT&T si corporatia Apple, care a promovat intens noua inventie high-tech Apple, limitand astfel orientarea clientilor spre alte retele telefonice.

Rata de schimb a furnizorilor telefonici de catre clienti a scazut la 1,6%, un record de minimum pentru AT&T. Compania a atribuit acest fapt “atractivitatii” inventiei Apple, declarand vanzarile iPhone ca fiind “robuste” . Aproximativ 146.000 de fani iPhone au subscris abonamentului AT&T in al doilea trimestru al 2007, peste 40% dintre acestia optand pentru prima data pentru reteaua AT&T.

Dupa preluarea BellSouth, AT&T anuntase demiterea a 10.000 de angajati, oferind companiei controlul deplin asupra Cingular Wireless. Compania Cingular, care utilizeaza in prezent numele AT&T, a adaugat 1,5 milioane de clienti retelei deja existente. Compania a cumparat divizia AT&T Wireless Services in 2004 pentru 41 miliarde de dolari, creand astfel cel mai mare operator de telefonie mobila din State.

Citeste si:

In expansiunea AT&T, Stephenson mizeaza pe veniturile afacerii wireless si televiziunii, pe fondul unei scaderi masive a telefoniei fixe in favoarea celei mobile si a serviciilor digitale oferite de companii cum este, de exemplu, Comcast. Daca AT&T a castigat cu BellSouth, a pierdut insa 1,38 milioane de client ai telefoniei fixe in 2006.

Compania si-a propus sa investeasca 6,5 miliarde in maximum cinci ani pentru dezvoltarea serviciului de televiziune U-verse, lansat in 2005 in San Antonio. Serviciul este disponibil in 23 de regiuni din State si utilizeaza liniile telefonice AT&T.

Cea mai profitabila ramane divizia wireless care vinde modelul iPhone, combinatie interesanta de telefon mobil si player, abonamentul pentru doi ani incepand de la 60 de dolari pe luna. AT&T si Apple au inaugurat primele vanzari ale iPhone in penultima zi a trimestrului al doilea.

A doua companie de telefonie mobile din Statele Unite, Verizon Wireless, a anuntat saptamana trecuta adaugarea a 1,3 milioane de clienti noi retelei sale in cel de-al doilea trimestru. Sprint , ocupantul locului trei, a promovat agresiv discounturi telefonice odata cu achizitia din 2005 a Nextel Communications, fortand competitorii, inclusiv AT&T, sa-si regandeasca strategiile de promovare.