Directorul executiv al firmei americane, Michael Dell, ce conduce un program de restructurare a companiei, a vorbit despre "o tendinta de precautie pe anumite piete financiare", in ciuda unui nivel bun al cererii per total.

Profitul net pentru al treilea trimestru din 2007, incheiat pe 2 noiembrie, a crescut la 766 milioane dolari, sau 34 centi pe actiune, de la 601 milioane dolari, sau 27 centi pe actiune in 2006.

Marja de profit a scazut insa la 18,5%, de la 19,9% in trimestrul doi.

Venitul a crescut cu 8,5% la 15,65 miliarde dolari, depasind estimarile analistilor chestionati de Reuters, de 15,36 miliarde dolari. Cheltuielile operationale au crescut cu 24%.

Dell a inregistrat costuri de 50 milioane dolari, sau 2 centi pe actiune, pe fondul unei reduceri a numarului de locuri de munca si a vanzarii de active, plus alte 28 milioane dolari, sau un cent pe actiune, pentru un audit ce a tinut un an.

Mai multi analisti au afirmat ca Dell a inregistrat castiguri in ton cu asteptarile pietei, insa neimpresionante, avand in vedere venitul robust.

"Ideea de baza este ca oamenii au fost dezamagiti", a declarat presedintele Endpoint Technologies Associates of Concord din Massachusetts, Roger Kay. "Oamenii se asteptau la mai mult".

Citeste si:

Veniturile inregistrate din vanzarea de servere folosite in retelele de companii si web site-urile corporatiilor, au crescut cu 8% la 1,6 miliarde dolari. Veniturile provenite din vanzarea de sistemele pentru stocare a datelor au crescut cu 8%, la 600 milioane dolari.

Vanzarile de laptopuri au crescut cu 19%, la 4,7 miliarde dolari, in timp ce veniturile din vanzarea de calculatoare au scazut cu 1%, la 4,8 miliarde dolari.

Livrarile de PC-uri la nivel global au crescut cu 16% in al treilea trimestru din 2007, datorita vanzarilor la laptopuri pe piata retail din sudul SUA, afirma firma de cercetare IDC in luna octombrie.

Dell se confrunta cu o crestere a concurentei din partea rivalilor asiatici, dar si in SUA, din partea companiilor Acer si Lenovo Group Ltd.

Compania Dell, in speranta ca va concura mai bine cu rivalii de la Hewlett-Packard Co si cu competitorii asiatici, a inceput in luna iunie 2007 sa vanda PC-uri direct in magazine, pentru prima data in ultimii 23 de ani, perioada in care vanzarile s-au facut prin telefon sau internet.

Compania a inceput prin comercializarea de PC-uri in lantul de magazine Wal-Mart Inc din America de Nord si in magazinele GOME Electrical Appliances Holding Ltd din China, anuntand saptamana aceasta ca planuieste sa vanda computere in Franta, Spania si Belgia, prin intermediul hiper-marketurilor Carrefour SA.

Ca si rivalii sai, compania Dell, ce are sediul in Texas, a fost ajutata de o scadere a preturilor la componente precum memoria RAM pentru calculatoare si de o cerere robusta de PC-uri in SUA, odata cu inceperea anului scolar si a cheltuielilor dinainte de sarbatori.